دانشمندان اسرائیلی و پرتغالی، واکسنی برای مصونیت در برابر بیماری سرطان پوست تولید کرده اند

بانوی دانشمند اسرائیل (راست) که با یاری سه استاد دانشگاه لیسبون، واکس ضد سرطان پوست تولید کردند

در اورشلیم اعلام شد که دانشمندان اسرائیلی موفق به پرورش موادی شده اند که انسان را در برابر ابتلا به بیماری سرطان پوست، دارای مصونیت می کند. این مواد که در مرحله کنونی روی موش آزمایشگاهی به آزمون گذاشته شده، و نتایج کاملا رضایت بخشی داده، از ذراتی تشکیل گردیده که دارای اسید آمینه می باشد و غده سرطانی را هدف قرار می دهد و به تدریج آن را خنثی می کند.

دانشمندانی که این رشته آزمایش ها را انجام داده اند، ابراز امیدواری می کنند که شیوه آن ها در اینده بتواند در برابر برخی انواع سرطان های دیگر نیز مصونیت ایجاد کند.

این کار تحقیقاتی در دانشگاه تل آویو در مرکز اسرائیل انجام گرفته و دانشمندان توانسته  ذرات ریزی را شناسایی کنند که مواد موجود در آن ها قادر به ایجاد مصونیت در برابر سرطان پوست می باشد.

ریاست این پزوهش علمی را خانم پروفسور رونیت ساچی فاینرو به عهده داشته است. او رئیس بخش فیزیولوژی و فارماکولوژی در آن دانشگاه می باشد و همچنین ریاست آزمایشگاه ضد سرطان را نیز به عهده دارد. خانم پروفسور ساچی فاینرو همچنین رئیس بخش نانو پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه تل آویو است. همکاران او در انجام این کار تحقیقاتی مهم، سه تن از استادان دانشگاه لیسبون پایتخت پرتغال بودند که دوران مرخصی یک ساله خود را در دانشگاه تل آویو گذراندند.

مواد بسیار ریزی که این دانشمندان به آن دست یافتند، نوعی پولیمر می باشد که در مجموع ماده ای را تشکیل می دهند که مانند واکسن های ضد بیماری های ویروسی عمل می کند.