دانشمندان جوان اسرائیلی حسگری ساخته اند که از تصادفات رانندگی میکاهد

یک گروه از جوانان اسرائیلی که دستگاه جدیدی الکترونی اختراع کرده اند، می گویند که اگر این دستگاه در اتومبیل خودرانِ آمریکایی نصب شده بود، ممکن بود از کشته شدن بانوی عابر جلوگیری کند.

خودران، به اتومبیل هایی گفته می شود که راننده ندارند و خودشان با استفاده از دستگاه های الکترونی از خیابان ها و جاده ها می گذرند و سرنشین اتومبیل را به مقصد می رسانند.

کمپانی اوبر Uber در ایالات متحده که احتمالا بزرگترین شرکت حمل مسافر در آمریکاست و به صورت تاکسی های ارزان قیمت عمل می کند، اخیرا چند اتومبیل خودران را به طور آزمایشی وارد بازار کرده است.

ولی هفته پیش بانویی که در تاریکی شب از وسط خیابان می گذشت، توسط تاکسی اوبر زیرگرفته شد و جان داد. به دنبال این حادثه، اوبر همه تاکسی های خود ران را متوقف ساخت.

اکنون مسوولان کمپانی تازه تاسیس اسرائیلی می گویند که اگر احساسگر ابداعی این کمپانی به روی اتومبیل اوبر نصبت شده بود، به احتمال قوی می توانست از وقوع این تصادف خونبار جلوگیری کند.

کمپای دانش بُنیانِ اسرائیلی احساسگری ساخته که در تاریکی شب نیز می تواند اشیاء و اجسام متحرک را به خوبی تشخیص دهد و نصب آن در اتومبیل های خودران ممکن است از وقوع تصادفات مشابه جلوگیری کند.

مهندسین جوان اسرائیلی، در سال های اخیر در طراحی و تولید احساسگرهای پیشرفته به موفقیت های درخشانی دست یافته اند. احساسگر جعبه کوچکی است که به یک دورین بسیار قوی و دستگاه لیزرری مجهز است و می تواند حرکات اطراف خود را شناسایی کند و یا حرارت و بو را احساس نماید.

یک شرکت دانش بنیان اسرائیلی که تخصص آن امور کامپیوتری است و تنها سه سال پیش برپا شده بود، اخیرا توسط یک شرکت بزرگ آمریکایی به مبلغ سه میلیارد دلار فروخته شد.

هم اکنون همه کمپانی های بزرگ اتومبیل سازی به طراحی و ساخت اتومبیل های خودران مشغول هستند که هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است ولی میلیاردها دلار در این راه هزینه گردیده و دستگاه بینایی در شب، که در اسرائیل ابداع شده، می تواند در آن ها نیز نصب شود.

یک دیدگاه

Comments are closed.