دانشکده کشاورزی اسرائیل تکنولوژی نوین غذائی را به صاحبان صنایع عرضه میکند

استادان و دانشجویان رشته غذایی در دانشکده کشاورزی دانشگاه عبری اورشلیم، صاحبان صنایع غذایی را به یک کنفرانس دعوت کردند تا به آنان نشان دهند که چگونه می توان از تکنولوژی جدید تولید خوراک استفاده کرد و نه تنها غداهای سالم تر و خوشمزه تری به مشتریان عرض کرد، بلکه سود صاحبان این گونه صنایع را بالا برد.

اسرائیل می کوشد در رشته تکنولوژی غذایی نیز پیشرفت داشته باشد و دانشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه عبری اورشلیم، می تواند مهمترین مرکز برای رسیدن به این هدف باشد.

اکنون چند سال است که اسرائیل در رشته تولید خوراک و تغذیه سالم، کوشش زیاد می کند و به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است. به کارگیری تکنولوژی جدید در تولید خوراک و مواد غذایی، به افزایش صادرات اسرائیل نیز کمک می کند.

اسرائیل انواع مواد خوراکی را مانند رب گوجه فرنگی، خیارشور، حبوبات یخ زده و غیره به کشورهای خارجی و به ویژه به ایالات متحده صادر می کند و تقویت تکنولوژی می تواند تحول بیشتری در این زمینه ایجاد کند.

تکنولوژی پیشرفته برای تولید خوراکی های سالم و خوشمزه، به همکاری تنگاتنگ کارشناسان در چند زمینه نیاز دارد و دانشجویان این رشته در اسرائیل آن را به خوبی فرا می گیرند.

برای رسیدن به محصولی که از همه خصوصیات لازم برخوردار باشد، دانشجویان باید با کارشناسان تغذیه و پزشکان مشورت کنند و نظر آن ها را جویا شوند. همچنین لازم است که با مهندسین و کارشناسان امور صنعتی نیز به مشورت بپردازند و نظر آن ها را درباره بهترین شیوه تولید این محصول جویا شوند و در ضمن مطمئن گردند که این شیوه، به سلامت مواد تولید شده و مزه خوب آن ها آسیبی وارد نمی آورد.

موضوع دیگری که در بهینه سازی تکنولوژی تولید خوراک باید در نظر گرفته شود، بهره برداری حداکثر از یک میوه یا سبزی و یا هر ماده دیگری می باشد که در تولید خوراک به کار می رود. به عنوان مثال، در رشته صنعتی استفاده از میوه اوکادو، دانشجویان می گویند که بخش مهمی از این میوه استوایی که دارای کالری زیاد، و بسیار سالم است، به هدر می رود و می توان از تفاله ها برای ایجاد محصولات دیگر استفاده کرد.

این دانشجویان می گویند که جمعیت دنیا به سرعت بالا می رود و منابع غذایی به سرعت کاهش می یابد و تنها با کمک تکنولوژی جدید و پیشرفته است که نه تنها می تواند از وخامت این مساله کاست، بلکه خوراک های خوشمزه تر و شاید ارزانتری نیز به مردم عرضه کرد.

استادان این دانشکده می گویند که در تکنولوژی جدید تولید خوراک، استفاده از دستگاه های دیجیتال می تواند بسیار موثر باشد. آن ها می گویند که در بیمارستان ها، باید برای هر گروه از بیماران غذای ویژه تهیه کرد و نصب دستگاه های دیجیتال می تواند بر سرعت تهیه غذاهای متعدد و متنوع بیافزاید و هزینه ها را کاهش دهد و اطمینان حاصل گردد که هر بیمار، حتما غذای مناسب خود را دریافت می کند.