در آستانه ملاقات رهبران امریکا و روسیه گمانه زنی ها ادامه دارد

در آستانه ملاقات دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در روز دوشنبه گمانه زنی ها درباره  مذاکرات آمریکا و روسیه ادامه دارد.

مسائل بین آمریکا و روسیه- نتایج مبهم ملاقات رئیس جمهوری آمریکا و ناتو وحاصل ملاقات ترامپ با سیاستمداران بریتانیایی وضعیت خاصی را فراهم کرده که در تاریخ روابط خارجی آمریکا سابقه ندارد. شرایط فعلی موجب می شود که دونالد ترامپ بخواهد به هر قیمتی که هست از این مذاکرات با دست پر برگردد تا نشان بدهد سفر اروپایی وی دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

فیگارو روزنامه راستگرای فرانسه نوشته است: نشست پیمان آتلانتیک شمالی که با ضرباهنگ توییت ها و ناسزاهای رئیس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ آغاز شده بود به همان نحو با نطق بلند بالا و پر طول و تفصیل وی در پشت درهای بسته پایان یافت.

دونالد ترامپ موفق شد که پیش از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اروپا را به زانو درآورد و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و خانم مرکل صدراعظم آلمان را وادار سازد که بپذیرند وی  چندان بی راه نمیگوید و اشتباه نمی‌کند.

به  نوشته فیگارو: کشورهای متحد آمریکا در پیمان ناتو سرانجام قبول کردند که دو درصد از درآمد تولید ناخالص ملی خود را به بودجه نظامی تخصیص دهند.

دونالد ترامپ با اعتماد به نفس و مسلح به توانایی‌های خود در مذاکره و معامله در زمینه های گوناگون در زمینه تجارت- برجام و یا برقراری صلح در جهان به پیش می تازد. فیگارو می پرسد: آیا دونالد ترامپ فردی خوش باور و آسان گیر است؟ یا عملگرایی گستاخ و بی ملاحظه: به نوشته این روزنامه در این دستاورد و نتیجه برای رئیس جمهور آمریکا چندان اهمیتی ندارد آنچه که در نظر دونالد ترامپ ترین موزه تقدم دارد آن است که به کسانی که به او رأی دادن نشان دادند که راهور روش متداول رهبران جهان حساس تر است