در شیراز دو نیایشگاه یهودیان هدف تعرض و هتک حرمت “اوباش و اراذل” قرار گرفت

 

رسانه های انگلیسی زبان خبر دادند که در شهر شیراز دو کنیسای یهودیان توسط افراد ناشناسی که “اراذل و اوباش” توصیف گردیده اند هدف هتک حرمت قرار گرفته اند و بسیاری از ابزار مذهبی که در اجرای مراسم نیایش به کار می رود غارت شده است. یکی از کنیساهایی که هدف حمله قرار گرفت “کنیسای حاداش” بود و مکان دوم، کنیسای کاشی نام دارد.

در گزارش ها آمده است که این دو کنیسا در فاصله دو روز گذشته مورد تعرض قرار گرفته است. حاداش و کاشی دو کنیسای واقع در محله یهودیان شیراز است و انتشار این اخبار موجب نگرانی جامعه یهودیان شیراز گردیده است.

وبسایت خبری “عاروتس شبع” (کانال هفتم) به زبان انگلیسی نوشت: حمله به کنیسای حاداش یک شنبه شب (پریشب) صورت گرفته است.

بامداد دیروز (دوشنبه) هنگامی که نمازگزاران به کنیسا آمدند، مشاهده کردند که بسیاری از کتب نیایش پاره شده و طومارهای تورات که روی پوست نگاشته شده، به توالت انداخته شده و آسیب دیده است. از ابزار مذهبی نیز که معمولا از نقره ساخته می شود، در داخل کنیسا خبری نبود.

در گزارش ها آمده بود که شماری از کتب نیایش نیز در داخل توالت یافت شده است.

مقامات رسمی حکومت اسلامی ایران هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اند. ولی در شیراز، گروه هایی از مسلمانان متعصب، بارها به اماکن دینی یهودیان حمله برده اند.

منبع این اخبار ذکر نشده است. ولی گزارش تعرض و هتک حرمت، در چند نشریه یهودی انگلیسی زبان انتشار یافته است.

یک سامانه خبری یهودی به نام “یشیوا ورلد” نوشت که پلیس شیراز این تعرض را مورد بررسی قرار داده است.

آگاهان به این گونه اقدامات پلیس اعتماد زیاد ندارند، زیرا در گذشته نیز پیگیری مراجع انتظامی نتیجه ای به دنبال نداشته است.

خبرنگاران موفق نشدند از داخل جامعه یهودیان شیراز اطلاعات موثق تری کسب کنند، زیرا آن ها حاضر به سخن گفتن با افراد خارجی نیستند. ولی در چند مکالمه تلفنی که از ایالات متحده با خانواده ها صورت گرفته، تائید شده که دست کم خبر تعرض به کنیسای حاداش درست است.

درباره حمله احتمالی به کنیسای کاشی هنوز خبری در دست نیست، ولی گفته می شود که به آن کنیسا و کتب مقدس در آنحا نیز اسیب رسیده است.

تا پیش از به قدرت رسیدن حکومت اسلامی در ایران، شمار یهودیان شیراز بیش از ده هزار نفر برآورد می شد. ولی احتمال می رود که اکنون تنها بین یک هزار تا دو هزار نفر یهودی در آن شهر باقی مانده باشند.

در دوران ریاست جمهوری احمد خاتمی، حکومت اسلامی ایران سیزده تن از جوانان یهودی شیراز و اصفهان را به اتهام واهی جاسوسی مورد محاکمه قرار داد. به دنبال تلاش بین المللی، برخی از این متهمین پس از مدت کوتاهی آزاد شدند و بعضی دیگر پس از گذراندن یک سال تا سه سال زندان، آزادی خود را باز یافتند.

 

9 دیدگاه‌

  1. اسرائیل خانه ما : وزیر دفاع اسرائیل که رهبری حزب افراطی “اسرائیل، خانه ما” را نیز بر عهده دارد استدلال کرده که حکم اعدام می‌تواند تاثیر محدودکننده بر عاملان فلسطینی حملات تروریستی داشته باشد. به گفته لیبرمن، عاملان حملات تروریستی دیگر نمی‌توانند امید داشته باشند که پس از چند سال زندان یا در جریان مبادله با زندانیان اسرائیلی آزاد شوند.

    لیبرمن گفته است: «ما نباید اجازه دهیم که آنها (فلسطینی‌ها) پس از قتل در زندان بمانند، از شرایط مطلوب آنجا لذت ببرند و شاید حتی در آینده آزاد شوند.»

  2. دروغ میگوینداراذل و اوباش. ضرس قاطع کار خودشان است.. روششان است. آتش زدن کتب قدیمه روش ۱۳۷۵ ساله اینهاست و نه تنها در کنشت بلکه هرجای دیگر از این دست کتب بیابند امحا میکنند. حتماً در کارهای جاسوسیشان فهمیدند برای نمونه در آن کتب به مواردی اشاره شده که نشان میدهد رژیم اهریمنی آخوندی مغولیستی چیست! و کلاً کسی اینجا اساساً پروژه ورود- تخریب این باید سازمان یافته و همراه با کنترل نامحسوس مکان مورد نظر و داشتن تیم پشتیبانی و لجستیک باشد.

  3. اینجا برای آتش زدن درب یک مسجدضرار آخوندی چه دنگ و فنگی .. باید تیم چند نفره و عملیات سرعتی آن هم نه که بگویی فرصت نمیکنند داخل را آتش بزنند کسی چنین برنامه هایی را نمیریزد مگر اینکه اهداف و اعراض دیگری داشته باشد.. دزد هم میبودند ورق به ورق را میشد میلیون ها تومان فروخت .. کسی هم برای مبارزه با رژیم کنیسه یهودیان را نمیزند .. بزند هم دوجا!!! کاملاً سازمان یافته است و نیاز دارد در رژیم میلیتاریستی پلیسی امنیتی وحشت اهریمنی آخوندی به پشتیبانی نهادهای پلیسی امنیتی و ساعت ورود و خروج و اینکه اشخاصی باشند یا نباشند والا اشخاص عامی با هر عنوانی بخوانید، اراذل، اوباش، یهودستیز، غیره نمیشود در چهرچوب رژیم اهریمنی اخوندی با عمق میلیتاریسم حاکمه اش چنین حمله ای را به کنیسه کرد.. آن هم همراه با “بسیاری از کتب نیایش پاره شده و طومارهای تورات که روی پوست نگاشته شده، به توالت انداخته شده و آسیب دیده است” مشخصاً دزدی ابزار نقره هم رد گم کنی و صحنه سازیست که مثلاً دزد بودند چرا که اگر یهودستیز بودند شمعدان نقره با اوراق توفیر ندارد. اگر هم اراذل بودند که اوراق هم قیمتی تر بوده

  4. بیایید با این پیش فرض بگیریم که کاری سازمان یافته نبوده.. شما از وخامت اقتصادی و قحطی ساختگی و له کردن مردم زیر چرخ های چپاولگری مغولیستی رژیم اهریمنی حتی نمیتوانید تصوری داشته باشید پس زمانی که میگویید بهترین و شاید تنها دوست ملت ایران هستید به مصداق خانه دوست بروب در دشمن مکوب به صحنه بنگرید و در هر حال هم اینکه شایان عنوان اراذل و اوباش با مفهوم زشتی نیستند و اما از زاویه دیگرر در ۱۶ شهریور ۵۷ یهودیان یاران با رژیم اهریمنی مغولیستی اعلام هم پیمانی کردند و به امواج خروشان خیل لشکریان ابلیس در تهاجم همه جانبه علیه خلق الله پیوستند و بسیاری از آخوندهای یهودی سنگ رژیم آخوندی را به سینه میزنند پس اگر تبعاتی در ورود منش یهودستیزانه در مردم ایران دیدید بجای پیکار با یهودستیزی اندکی یادتان به کشته خویش آید و هنگام درو .. اما همچنان بنظر میرسد نفس فعل و جنایت و اهانت بی شک با عاملیت هرکس باشد مسئولیت و جرم و گناه همه جانبه اش با رژیمیست که چنین شرایطی را عامدانه بر همگان حاکم کرده است و هر دو لعنش بر رژیم است هرجای دنیا اگر هر کناهی بشود

  5. درود بینهایت بر پیام رادیو اسرائیل،عقیده بنده در مورد این مسئله که در شیراز اتفاق افتاده،چنان مسئله تازه ای نیست
    و دولت ایران هم بعد از انقلاب به تمامی اقلیت های مذهبی
    اهمیت چندانی نمیداد،و اگر شما به قانون اساسی جمهوری
    اسلامی نگاه کنید خواهید دید،که یک فرد اقلیت در ایران برابر با یک فرد مسلمان نیست،یعنی یک فرد اقلیت از خیلی
    قوانین محروم است،و بنده فکر میکنم در کشور ایران فعلی
    دیگر جائی برای اقلیت های مذهبی نیست،و تا آینده نه چندان دور،کشور ایران فاقد اقلیت های مذهبی خواهد شد
    با یک جهان سپاس

    • اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَکُونَ فِتْنَهٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیرٌ .. طی حمله مغولیستی صفویه و گله کرکس ها میگفتند اشهد ان اسماعیل ولی الله .. الله کیست؟ انسان کامل !! اومانیسم اسلامی! انسان کامل کیست ولی فقیه که ” ربکم الاعلی خمینی لعین میگفت : همه چیز در ید قدرت من است اما من در ید قدرت خودم نیستم(در ید قدرت معشوقه ام هستم)) و رسمنجانی میگفت قرآن و روایت کجا بود یک رساله دمیگذاریم جلویمان مدیریت میکنیم..دین الله جدید که به تکامل تاریخی رسیده و قرآن و روایات کلاً منسوخ است اما اعلام نمیکنیم چون برای پروپاگاندایمان خوب است”! و اینطوری همه را میکشند و از بین میبرند چرا که کل شی هالک الا وجهه .. برای همین در دوره قاجار حتی ترک هایی که اصالت چنگیزیشان خیلی نبود یا همچون بسیاری ترک زبان بودند و نه مغول ! را به همان روش نیشابور قتل عام کردند

    • در واقع قرآن ملاک تفسیرش باید ناطق باشد!! میشود آخوند و همه شان رب هستند ارباب هستند مولا هستند و اعلایشان که حالا زورش بیشتر بچربد میشود مقتدر لایغلب و ربکم الاعلی و ملاک برای سنجش اینها هستند.. خمینی لعین میگفت اگر به ما همه چیز بدهند اسلام منهای روحانیت(آخوند!!!!) یعنی اسلام منهای قرآن .. خوب پیامبر میفرمایند انی تارک فیکم الثقلین و امام علی میفرمایند قرآن ثقل اکبر و اهل بیت ثقل اصغر هستند برای سنجش!! خوب آخوندها اکبر هستند برای همین علناً اعلام میکنند ائمه معصومین خدا نمیگذاشت گناه کنند معصوم شدند ما!! خودمان تلاش میکنیم و به عصمت میرسیم.. ثقل اکبر هستند دیگر!!! افضل هستند بر معصومین .. البته روایت داریم هرکس مدعی فضیلت خلق بر معصومین شود کافر است.. البته اینها خلق نیستند.. میروند روی منابر با اشاره انگشت به مردم میگویند تقصیر شما خلق است.. اینها در عوالم امر هستند اینجا مشبه شده اند و خدا به تجلی که میرسد میشود آخوند و اعلایشان میشود ولی فقیه

  6. والا مطمئنا کار اوباش و ارازل خودشان(!)است چون مردم آنهم بعد از گندی که رژیم متجاوز اسلامی به ایران و آبروی ایرانی زده…مردم و نسل جوان خودشان هم دیگر مسلمان نیستند تا چه برسه به مسلمان متعصب!مساجد خالی و بی رونق است و آخوندها به وحشت افتاده اند..خیلی از مردم بی دین،برخی زرتشتی شده و خیلی از مخصوصا جوانان مسیحی شده اند و شماری هم به سمت بودیسم و شمار اندکی هم سنی مذهب شده اند…خلاصه بعد از این رژیم ایران را نمی توان بطور رسمی و غیررسمی در شمار کشورهای مسلمان آورد….!

Comments are closed.