در واکنش به ادامه هواکردن بادکنک‌های‌ انفجاری از غزه، اسرائیل مواضع آن‌ها را بمباران کرد

در واکنش به ادامه هواکردن بادکنک‌های انفجاری از غزه به سوی خاک اسرائیل، که موجب چند آتش سوزی شد، هواپیماهای جنگی اسرائیل سپیده دم امروز (شنبه) مواضع تروربیستی در داخل خاک غزه را هدف قرار دادند.

روز گذشته، گروه‌های ترور در غزه، دو بار چندین بادکنک به سوی خاک اسرائیل فرستادند. این بادکنک‌ها که به صورت خوشه‌ای و با استفاده از جهت وزش باد پرواز داده می‌شود، به وسایل انفجاری و یا ایجاد آتش مجهز است و روز گذشته یک سبزه‌زار مرزی اسرائیل را به آتش کشید و زیان مالی وارد ساخت.

اسرائیل در عملیات بمباران می‌کوشد به جان افراد غیرنظامی در غزه آسیبی نرسد، و پس از عملیات سپیده دم امروز نیز، از وارد آمدن آسیب جانی، گزارشی منتشر نشد.

دولت اسرائیل بارها به گروه‌های تروریستی در غزه هشدار داده که فرستادن بادکنک‌های انفجاری یا آتش‌زا را تحمل نخواهد کرد و نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد.

یک سخنگوی اسرائیلی در پیامی که خطاب به مردم غزه انتشار داد، توصیه کرد که این گونه تعرض‌ها علیه خاک اسرائیل متوقف گردد. او گفت که این گونه عملیات علیه امنیت و منافع ملت اسرائیل سودی برای آنان نخواهد داشت و با واکنش اسرائیل روبرو خواهد شد و بهتر است پایان گیرد.

رویارویی با بادکنک‌های انفجاری و یا آتش‌زا که از غزه فرستاده می‌شود، در سال‌های اخیر یکی از مشکلات امنیتی اسرائیل در نوار غزه بوده است.

با آن که مردم غزه از سختی معیشت سخن می‌گویند و به کمک‌های بین المللی نیاز دارند، سرکردگان حماس و دیگر سازمان‌های تروز، با ادامه عملیات تعرضی علیه اسرائیل، بر وخامت وضع معیشتی در داخل غزه می‌افزایند.

اسرائیل اعلام داشته که اگر عملیات تعرضی متوقف گردد، اسرائیل حاضر است کمک‌های انسان دوستانه به اهالی فلسطینی اعطا کند.

حماس در سال‌های اخیر، با موافقت اسرائیل ده‌ها میلیون دلار کمک نقدی از امیرنشین قطر دریافت کرده، ولی بخش اعظم آن را در راه امور تروریستی و تعرض به امنیت اسرائیل هزینه کرده است.