رئیس جمهوری آرژانتین: سازمان های ترور، لیونل مِسی را به مرگ تهدید کرده بودند

فوتبالیست لیونل مسی (راست) در دیدار با پرزیدنت مکری رئیس جمهوری آرژانتین

رئیس جمهوری آرژانتین تأیید کرد که فوتبالیست افسانه ای آرژانتین، لیونِل مِسی، هدف تهدیدهای جانی قرار گرفته بود و این می تواند یکی از علل تصمیم فدراسیون فوتبال آرژانتین برای لغد بازی دوستانه با تیم ملی اسرائیل، در شهر اورشلیم پایتخت اسرائیل باشد.

قرار بود این بازی فردا (شنبه) در استادیوم تِدی در اورشلیم برگزار شود، ولی فدراسیون فوتبال آرژانتین چند روز پیش به طور ناگهانی لغو این بازی را اعلام داشت، بی آنکه درباره علت آن توضیحی بدهد.

فدراسیون فوتبال حکومت خودگردان فلسطینی، پیشتر مخالفت شدید خود را با انتقال این بازی دوستانه از حیفا به اورشلیم بیان داشته بود و تظاهر کنندگان در چند کشور جهان، پیراهن به خون آلوده شده ای را که شبیه پیراهن ورزشی مِسی می باشد، روی دست گرفته بودند.

پرزیدنت موریسیون مَکری Mauricio Macri رئیس جمهوری آرژانتین پیشتر، در پاسخ به درخواست نخست وزیر اسرائیل، گفته بود که حق دخالت در تصمیمات فدراسیون فوتبال را ندارد و نمی تواند از روسای فدراسیون بخواهد که از بازی دوستانه در اورشلیم انصراف ندهند. وی اکنون می گوید که لغو بازی نتیجه تصمیم خود بازیکنان و از جمله مِسی بوده که به مرگ تهدید شده بودند.

در گزارش دیگری گفته شده که فدراسیون فوتبال آرژانتین اکنون تلاش می کند با اسرائیل به توافق برسند، تا ظاهرا از این کشور دلجویی کرده باشد. گفته شده که فدراسیون حاضر است در پایان مسابقات موندیال در مسکو، دو بازی دوستانه در اسرائیل برگزار کند که یکی در حیفا در شمال اسرائیل و دیگری در اورشلیم پایتخت کشور باشد.

آگاهان می گویند که فدراسیون فوتبال آرژانتین با لغو ناگهانی بازی باید دست کم یک میلیون دلار به نهادی که تیم را به اسرائیل دعوت کرده بود خسارت بپردازد و شاید ابراز آمادگی برای انجام دو بازی دوستانه، که یکی از آن ها در اورشلیم باشد، می خواهد از پرداخت این جریمه کلان معاف شود.

 

2 دیدگاه‌

  1. و تروریست ها دوباره توانستند با حربه ترس به اهداف خود برسند. ما داریم به کجا می رویم؟ مسلمانان معتقد هستند که با گسترش ترس می توانند حکومت خود را گسترش دهد. ولی نمی دانند که ترس پشتیبان خوبی برای برقرار ماندن یک حکومت نیست. یک جایی مردم از آستانه ی ترس گذر کرده و و در برابر زورگویان خواهند ایستاد.

  2. گروهای ترور و شرارت حتی به مردم خودشان هم که از دین و نژاد و خون و پوست خودشان هستند هم رحم نمیکنند چه برسد به یک مسیحی آرژانتینی ……….

Comments are closed.