رئیس پیشین مُوساد: «نتانیاهو دستور داده بود برای حمله به ایران آماده باشیم»

نخست وزیر با رئیس پیشین موستد تمیر پاردو (چپ( و رئیس کنونی یوسی کوهن (راست)

رئیس پیشین سرویس امنیت خارجی اسرائیل (مُوساد) فاش ساخت که نتانیاهو به نیروهای مسلح اسرائیل دستور داده بود که خود را برای حمله جنگی به ایران آماده سازند. این افشاگری، توسط تَمیر پاردو در یک برنامه تلویزیونی انجام گرفت که با نام “واقعیات” از شبکه تلویزیونی دوم اسرائیل پخش شد.

پاردو که پس از مدتی از ریاست مٌوساد کناره گیری کرد، فاش ساخت که نخست وزیر در سال ۲۰۱۱ (حدود هفت سال پیش) به همه نیروهای مسلح اسرائیل دستور داده بود به شیوه ای آمادگی داشته باشند که با یک اخطار دوهفته ای، بتوانند عملیات جنگی را علیه حکومت ایران آغاز کنند.

در مصاحبه ای که قرار است امشب (پنجشنبه) از شبکه دو پخش شود، رئیس وقت موساد می گوید که او حاضر به پذیرش این دستور نخست وزیر نبود و از این رو به مشاور حقوقی ارشد دولت مراجع کرده برد تا مشخص سازد که آیا نخست وزیر حق صدور چنین فرمانی را دارد؟

تصمیم به اعلام جنگ، معمولا در کابینه محدود امنیتی – سیاسی دولت، به ریاست نخست وزیر صادر می شود. ولی نتانیاهو دستور آغاز جنگ نداده، بلکه گفته بود که ارتش آمادگی کامل را داشته باشد که در ظرف دو هفته پس از دریافت دستور، بتواند فرمان را به اجرا در آورد.

در گذشته بارها گفته شده بود که در آن سال ها، نتانیاهو در سمت نخست وزیر و اهود باراک در مقام وزیر دفاع، مقدمات جنگ به هدف نابودی تاسیسات اتمی حکومت ایران را تدارک می دیدند. در همان حال، شماری از آگاهان نظامی و احتمالا خود مقامات ارتشی با این حمله مخالف بودند. این برنامه ها پیش از توافق برجام تدارک دیده می شد، ولی پس از امضای برجام منتفی گردید.

3 دیدگاه‌

  1. آن موقع بسیاری از مردم با حمله خارجی موافق نبودند. همیشه سیاستمداران اسرائیل یک قدم جلو تر از مردم دنیا و سیاستمداران دنیا به اوضاع و نیاز های خاورمیانه برای رسیدن به صلح سریع واقفند.

  2. سلام اسرائیل و اهود باراک و لیبرمن ترسوهایی هستند که فقط برای ۵ دلار خسارت یا ضرر حاضرند خود را به همراه قوم بنی اسرائیل ۱۰۰۰ سال دیگر در دورباطل خامنه ای بیاندازند که مثلا آب از آب تو معده هاشون تکون نخوره حقا که همه عافیت طلب و خون ندیده اند و در این ۵ یا۶۰۰۰ سال تاریخ قوم یهود فقط در دورباطل ترس خود غرق بوده است و همیشه هم ضرر کرده است . واقعا برای اسرائیل متاسفیم علی پرهام

  3. رژیم ایران زودتر از عراق و افغانستان سقوط خواهد کرد و همانطور که مردم عراق در انتخابات نمایشی زمان صدام حسین صد در صد !!! از صدام حمایت و بمحض سقوط صدام مجسمه اش را پایین کشیده و لگد مال کردند مردم ایران هم در لحظات اول سرنگونی جمهوری اسلامی عکس های خامنه ای را هم پاره پاره و لگد مال خواهند کرد .

Comments are closed.