رسانه های اسرائیلی، بر توانایی های موساد (سرویس امنیت خارجی اسرائیل) در عملیات برون مرزی تاکید گذاشتند

رسانه های اسرائیلی ترور فردی را که از سران برنامه اتمی ایران معرفی گردیده، یک شکست دردناک برای سرویس های اطلاعاتی رژیم ایران تلقی کردند.

برخی از این رسانه ها نوشتند: در حالی که سپاه پاسداران  خود را قادر به انجام هر کاری می داند و حتی دستگاه ویروس یاب برای شناسایی و نابود کردن ویروس کورونا اختراع کرده و دائما ادعا می کند که قادر است دشمن را از کرده خود پشیمان سازد، اکنون به دست و پا افتاده که چه واکنشی می تواند نشان دهد.

 شماری از این مطالب در شبکه های اجتماعی ایرانی بازتاب یافت که در آن ها نوشته شده “حکومت مرتبا وعده تامین امنیت مردم را می دهد، و به این بهانه مخالفان رژیم را سرکوب می کند، ولی در همان حال، خود در معرض سهمگین ترین آسیب ها قرار دارد”.

برخی از رسانه های اسرائیلی، نیز موفقیت عملیات برون مرزی”موساد” (سرویس امنیت خارجی اسرائیل) را بدون اشاره مستقیم به هلاکت فخری زاده، ستودند ولی قید کردند که دستاوردهای موساد، تنها به یوسی کوهن رئیس کنونی محدود نمی شود، بلکه ماموران ورزیده موساد در طول سال های متمادی بوده اند که این عملیات را طراحی و اجرا کرده اند.

در همین رابطه، روزنامه انگلیس زبان جروزالم پست نیز نوشت: ترور مدیر ارشد هسته ای و موشکی  “مایه خجالت بزرگ” برای رژیم ایران است

روزنامه جروزالم پست، در گزارشی در باره  ترور محسن فخری‌زاده، از مدیران ارشد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران، نوشت: این ترور “مایه خجالت بزرگ” برای رژیم ایران  است.

این روزنامه ، در ادامه نوشته است که کشته شدن این مهندس کلیدی که پشت برنامه هسته‌ای مخفی ایران بود، نه تنها یک ضربه، که یک کشتار خونین و نمادین بود که آشکارا انجام شد.

در ادامه گزارش جروز الم پست آمده است : فخری‌زاده به اندازه جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، شناخته‌شده نبود، اما دستگاه‌های اطلاعاتی که مسائل ایران را دنبال می‌کنند، او را می‌شناختند. وی از مقامات ارشد سپاه پاسداران بود و به قول نشریه گاردین با وجود “دانشمند” نامیدن او، وی مقامی بلندپایه در سپاه بود و بنا به گزارش‌ها درجه سرلشکری داشت.

گفته شده است که محسن فخری‌زاده نخستین بار در سال ۲۰۱۱ توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی شناسایی شد و در سال ۲۰۱۸ نیز اسرائیل از او نام برد. او در قلب برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران بود.

به نوشته  جروزالم پست، مرگ این شخصیت کلیدی تاثیر عمده‌ای بر فعالیت‌های جمهوری اسلامی، به مراتب بیشتر از مرگ سایر دانشمندان هسته‌ای در سال‌های اخیر، خواهد داشت.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه نوشته است:  کشته شدن فخری‌زاده در ماهی رخ می‌دهند که مرد شماره دو القاعده در تهران کشته شد و نشان داد جمهوری اسلامی قادر به تامین امنیت هیچ‌کس نیست.