رسانه های اسرائیلی نیز به بررسی مفهوم خیزش مردمی در ایران و بحران اقتصادی رژیم پرداخته اند

کاریکاتور روزناامه های عربی که قیافه نزار خامنه ای و دخالت های رژیم در کشورهای منطقه را نشان ی دهد

آنچه امروز در ایران می گذرد، مورد توجه رسانه های اسرائیلی نیز قرار دارد و گزارش ها و ارزیابی های بسیاری در این زمینه در رسانه های مکتوب و تصویری انتشار یافت. رسانه ها به این واقعیت اشاره کردند که موج جدید اعتراض های مردمی در ایران،در آستانه ازسرگیری بخش نخست تحریم های آمریکایی به راه افتاد و ممکن است با این امر ارتباط داشته باشد.

خبرگزاری “وای نت” در گزارش امروز خود (شنبه) نوشت: دو روز پیش از آن که اجرای مرحله نخست تحریم ها عملی شود، وضع حکومتی در ایران بسیار متزلزل است.  سقوط ارزش پول ایران ادامه دارد، بهای مایحتاج عمومی به سرعت افزایش می یابد، مردم آب برای آشامیدن ندارند و احساس می شود که همه چیز دارد از هم پاشیده می شود.

این رسانه در ادامه گزارش خود به تظاهرات مردمی در ایران پرداخته و می نویسد که در بسیاری از نقاط کشور مردم به خیابان ها می آیند و خشم خود را فریاد می زنند و اعلام می دارند که از این پس در برابر بی عدالتی های رژیم ساکت نخواهند نشست.

وای نت نوشت، از روز دوشنبه (پس فردا) که تحریم ها از نوع آغاز شود، بسیاری از امور اقتصادی و داد و ستد بازرگانی با حکومت ایران مختل خواهد شد. البته تحریم های نفتی از سه ماه دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد،  ولی از هم اکنون بسیاری از کمپانی های خارجی پای خود را از ایران بیرون کشیده اند و از داد و ستد با آن کشور روی گردانیده اند.

این وبگاه اسرائیلی نوشت که: یکی از نشانی های بارز از هم پاشیدگی اقتصادی در ایران، افزایش نجومی بهای ارزهای خارجی است که در آن کشور سابقه نداشته است. هنگامی که مردم به بازار سیاه هجوم می آورند تا پول ایرانی خود را به پول آمریکایی تبدیل کنند، نشان آن است که به آینده اقتصادی حکومت اعتمادی ندارند.

ولی حکومت ایران، در همان حال که تلاش می کند از وخیم تر شدن اوضاع در داخل کشور جلوگیری کند، می کوشد حضور خود در صحنه منطقه ای و جهانی را نیز پررنگ سازد و به یکی از بزرگترین مانورهای دریایی دست می زند تا به خیال خود دنیا را بترساند و این پیام را به جهانیان برساند که اگر فروش نفت ایران متوقف شود، رِژیم قادر است با بستن تنگه هرمز، صدور نفت کشورهای دیگر را نیز متوقف سازد..

شیر ملی ایران به پا خاسته و گلوی رژیم ملایان را می فشارد.

یک دیدگاه

  1. به نظر من تا زمانیکه انسان به خوی انسانیت خود بر نگردد و دست از دین و مذهب بر ندارد این آشفته بازار در جهان همچنان بر قرار خواهد بود هر دینی در دنیا مثل شمشیر دو لبه است می توان هم برای کارهای مثبت از آن استفاده کرد هم کارهای منفی و متاسفانه فکر می کنم آنهائیکه از دین به نفع خود استفاده نا مشروع می کنند فعلا در جهان حرف اول را می زنند و بقای انسان را با خطر واقعی روبرو کرده اند . بیائید انسان باشیم و به انسانیت بیاندیشیم چون دین افیون ملتها است .

Comments are closed.