رسانه های عربی: جنگنده های ناشناس، دوباره مواضع نظامی رژیم ایران، این بار در میادین را بمباران کردند

به گزارش رسانه های عربی، جنگنده های ناشناس، یک بار دیگر مواضع نظامی وابسته به سپاه قدس و مزدوران حکومت ایران در شمال شرق سوریه مورد حمله قرار داده اند که احتمالا شماری از وابستگان چریکی به حکومت ایران، در آنجا کشته شده اند – ولی هنوز از جزئیات این حمله خبری در دست نیست.

خبرگزاری رویترز نیز وقوع حمله را مورد تایید قرار داد و نوشت: این حمله در حومه شهر میادین رخ داده که استان دیرالزور در نزدیکی مرز عراق قرار دارد.

اکنون حدود دوسال است که رژیم ایران می کوشد در ناحیه ای به نام “البوکمال” قرارگاه نظامی بزرگی را با نام “قرارگاه امام علی” برپا سازد. این مکان در دو سال اخیر ده ها بار هدف حمله جنگنده های ناشناس قرار گرفته که تلفات و زیان هایی نیز در پی داشته است.

نقطه ای که این بار مورد حمله قرار گرفت، واقع در حومه جنوبی شهر میادین است که در کنار ساحل رودخانه فرات برپا شده است.

آگاهان امور می گویند که شهر میادین و اطراف آن، نه تنها مورد استفاده گروه های وابسته به سپاه قدس است، بلکه پایگاهی نیز برای واحدهای شیعه مزدور ایران در عراق بشمار می رود که از آن جا به عنوان پایگاهی برای انجام ماموریت های حمله به نیروهای آمریکایی استفاده می کنند.

بسیاری از حملات پیشین به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده شد، ولی ارتش آمریکا در عراق نیز در این رابطه دخیل دانسته شده است. اما هیچیک از دو کشور، واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است.

این حملات پی در پی، به موازات اقدامات نظامی نیروی هوایی اسرائیل در داخل خاک سوریه، و به ویژه در نواحی مرز اسرائیل است که از سال ها پیش آغاز شده و هنوز هم هرگاه لازم باشد تکرار می شود.

اسرائیل بارها گفته است که به سپاه قدس اجازه استقرار نظامی دائم در سوریه داده نخواهد شد. گفته شده که اسرائیل بیش از یک هزار بار به مواضع رژیم ایران در سوریه حمله برده، ولی رژیم ایران، جز در چند مورد انگشت شمار، حضور نیروهای خود در سوریه را انکار کرده و آن ها را “مستشاران نظامی” خوانده که در عملیات علیه اسرائیل و در کشتار مردم سوریه، ظاهرا نقشی ندارند.