رهبران سیاسی اسرائیل، دوباره رژیم ایران را خطرناکترین عامل منطقه ای دانستند و گفتند اجازه استقرار آن ها در سوریه داده نخواهد شد

در اورشلیم، رهبران اسرائیل دوباره گفتند که رژیم ایران ممکن است خاورمیانه را به پرتگاه جنگ بکشاند و سران حکومت اسلامی همچنان به عنوان مهمترین خطر امنیتی و منطقه ای برای اسرائیل باقی مانده اند.

پرزیدنت روبی ریولین رئیس جمهوری، در یک سخنرانی به مناسبت دوازدهمین سالگرد چنگ دوم لبنان، از جمله گفت: «رژیم ایران ممکن است دوباره منطقه را به آستانه جنگ بکشاند»

“جنگ دوم لبنان” به نبردهای اِطلاق می شود که در سال ۲۰۰۶ رخ داد و در آن، ارتش اسرائیل حزب الله لبنان را به شدت سرکوب کرد. حزب الله در سال ۱۹۸۲ توسط حکومت اسلامی ایران در جنوب لبنان برپا شد و هدف از آن ایجاد یک پایگاه استعماری رژیم ایران در نزدیک مرز اسرائیل بود.

اکنون پرزیدنت ریولین می گوید که رژیم ایران همچنان به این سیاست ادامه می دهد و حتی آن را گسترده تر ساخته و به سوریه و یمن نیز کشانده است و از این رو بزرگترین خطر امنیتی برای اسرائیل و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه محسوب می شود.

اسرائیل در آن جنگ ۱۲۱ تن از رزمندگان خود را از دست داد، ولی چنان ضربه ای به حزب الله وارد آورد، که اکنون با گذشت ۱۲ سال از آن، هنوز اینگروه تروریستی جزات نکرده است به ماجراجویی جدیدی علیه اسرائیل دست بزند.

پرزیدنت ریولین در نطق خود گفت که علیرغم آرامش نسبی کنونی، خطرات امنیتی نه تنها کاهش نگرفته، بلکه افزایش نیز یافته است. مقام رئیس جمهوری به حضور نظامی رژیم ایران در سوریه اشاره کرد و دوباره گفت که اسرائیل نخواهد گذاشت نیروهای قدس در سوریه ریشه بدوانند.

همزمان با این سخنان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر نیز در نطقی گفت که عملیات تعرضی رژیم ایران متوقف نگردیده است و اسرائیل همچنان با همه امکاناتی که در اختیار دارد جلوی استقرار نیروهای ایرانی در سوریه را خواهد گرفت.

نخست وزیر این سخنان را در آئین اعطای سردوشی به خلبانان جدید نیروی هوایی اسرائیل بیان داشت و گفت: «عملیات دفاعی اسرائیل، به فاصله های نزدیک محدود نمی شود، بلکه فواصل دور را نیز شامل می گردد».

در مورد بحران حنگی در طول خط مرزی اسرائیل با نوار غزه، نتانیاهو گفت: «آن کس که ما را به سوی درگیری بکشاند، از کَرده خود پشیمان خواهد شد.

در مورد حکومت اسلامی ایران، نتانیاهو در نطق خود گفت که آرزو و هدف حکومت اسلامی ایران آن است که سوریه را به پایگاه عملیاتی و قرارگاه موشکی خود علیه اسرائیل مبدل سازد، و افزوده گفت: «ولی ما اجازه آن را نخواهیم داد».

او گفت: «نیروی هوایی اسرائیل همچنان مراکز استقرار نیروهای حکومت ایران را مورد حمله هوایی قرار خواهد داد.

آگاهان می گویند که در سه سال اخیر بیش از صد حمله هوایی اسرائیل علیه مراکز استقرار نیروهای حکومت اسلامی ایران در سوریه انجام شده، که گسترده ترین آن ها در ماه های اخیر بوده است.

اوگفت که نیروی هوایی اسرائیل قادر است اهداف دور دست را نیز مورد حمله قرار دهد. نتانیاهو به هواپیماهای اف ۳۵ آمریکایی اشاره ای نکرد. این مدرن ترین حنگنده آمریکایی که رادار گریز نیز می باشد، قادر است هدف هایی را در فاصله بیش از یک هزار کیلومتر از خاک اسرائیل، مورد حمله قرار دهد.

نتانیاهو در سخنرانی در آئین اعطای سردوشی به خلبانان جدید، به مساله برجام نیز به تفصیل اشاره کرد و گفت: در گذشته، اسرائیل در ابراز مخالفت قاطعانه با برجام، در بین کشورهای جهان تنها بود، ولی دست از تلاش برنداشت و اکنون پرزیدنت ترامپ سیاست آمریکا را در جهت تائید راهکار اسرائیل، ۱۸۰ درجه تغییر می دهد.

نتانیاهو گفت که این سیاست جدید پرزیدنت ترامپ موجب تکان دادن شدید وضع اقتصادی حکومت ایران گردید و اکنون ملت ایران خطرات افراط گرایی و فتنه گری مقامات حکومت را در جیب خود احساس می کند و مشاهده می کند که رژیم چگونه منابع عظیم مالی ایران را در راه ماجراجویی های خارجی و کمک به سازمان های ترور به هدر می دهد.

نخست وزیر اسرائیل در این فرصت، دوباره حمایت خود را نسبت به خیزش مردم ایران بیان کرد.

وزیر دفاع اویگدور لیبرمن که سخنران بعدی آئین اعطای سردوشی بود، از جمله گفت: «کشور اسرائیل اکنون با چالش ها و خطرات بزرگ امنیتی رویارویی می کند که هم از شمال و از جانب حزب الله لبنان، و هم از جنوب شرق از جانب حماس و جهاد اسلامی می باشد» او گفت که اسرائیل در برابر این خطرات، با آرامش و سنجیدگی عمل می کند و خواهان ماجراجویی نیست.

3 دیدگاه‌

  1. این قدر لاف نزنید بابا!! همون جور که جلوی حزب الله لبنان رو گرفتید میتونید جلوی ایران رو هم بگیرید !! جای این حرفا برید یه بلیط بخرید , چون با این همه خون هایی که ریختید دیگه خدا هم بهتون رحم نمی کنه ایندفعه!

  2. و امروز ملت ایران فریاد رسى به جز اسرائیل ندارد به داد مردم ایران برسید ملت ایران از دیکتاتورى اسلامى حاکم بر ایران خسته است .
    اى مردم و دولت اسرائیل به ما مردم ایران کمک کنید .

  3. اگر خدا به کسانی که در عرض دو شب چندین هزار زندانی سیاسی را اعدام کردند کمک کند و به کسانی که از کشورشون دفاع می کنند رحمی ئداشته باشد او نه خدا که شخص اهریمن است.

Comments are closed.