رژیم ایران: «برای حل و فصل مشکلات ایرانیان برای ورود به روسیه تلاش می کنیم»

برخی مسافرین ایرانی در هفته های گذشته هنگام ورود به فرودگاه ونوکوای مسکو  با مشکلات زیاد و انتظارهای طولانی مواجه شدند، که همچنان ادامه دارد

حکومت ایران اعلام داشت که به تلاش برای رفع مشکلات ایرانیان هنگام ورود به فرودگاه مسکو ادامه می دهد، ولی تا کنون هیچ مشکلی حل نشده و مشخص نگردیده که چرا دولت روسیه که خود را دوست ایران می داند، این مشکلات را به وجود آورده و برای ادامه آن اصرار می ورزد.

سفیر حکومت ایران در مسکو، مهدی ثنایی در دیدار با یوری اشموتکین، مدیر کنترل مرزی سرویس فدرال امنیت روسیه گفت : در این دیدار در مورد  مهمترین مسائل مرزی و فرودگاهی، برخی مشکلات بوجود آمده برای مسافران و گردشگران ایرانی در فرودگاه ونوکوای مسکو گفت و گو شد و طرفین توافق کردند تا دو کشور در جهت حل و فصل آن با یکدیگر همکاری نمایند.

برخی مسافرین ایرانی در هفته های گذشته هنگام ورود به فرودگاه ونوکوای مسکو  با مشکلات زیاد و انتظارهای طولانی مواجه شدند، که همچنان ادامه دارد.

مقامات حکومت ایران ادعا می کنند که این وضعیت با پیگیری های انجام شده از جانب آن ها در روزهای اخیر بهبود یافته  است. ولی مقامات مرزبانی روسیه می گویند که علت سختگیری های شدید آن است که بسیاری از ایرانیانی که خود را به روسیه می رسانند، در واقع قصد دارند به صورت غیرقانونی از آن کشور رهسپار ممالک اروپای غربی شوند.