رژیم ایران تا هنگامی که سرنوشت سوپرنفتکش آن کشور مشخص نشده، نفتکش انگلیسی را آزاد نمی کند

کشتی «استینا ایمپرو» بریتانیا ماه گذشته  از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران در تنگه هرمز توقیف شده بود

 

حکومت ایران قصد دارد تا هنگامی که سوپرنفتکش گریس ۱ به مقصد نهایی خود نرسیده، نفتکش بریتانیایی استینا ایمپرو را آزاد نکند. این ارزیابی، نتیجه گیری اظهارات سخنگوی وزارت خارجه رژیم ایران است که گفت:‌ برای آزادی کشتی بریتانیا باید منتظر حکم دادگاه ماند. صدور حکم از جانب دادگاه، می تواند تا لحظه ای که منافع و هدف های رژیم ایران ایجاب می کند، به درازا بکشد.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه حکومت ایران، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «برای آزادی کشتی متخلف بریتانیا باید صبر کرد حکم دادگاه درباره تخلفات آن‌ها صادر شود.»‌

وی افزود:  ارتباطی میان مساله کشتی توقیف‌شده بریتانیا و کشتی گریس ۱ ایران در جبل‌الطارق وجود ندارد. کشتی بریتانیا سه تخلف انجام داده و ما منتظر رای دادگاه هستیم .

کشتی «استینا ایمپرو» بریتانیا ماه گذشته  از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران در تنگه هرمز توقیف شده بود.به گزارش رسانه های داخلی و خارجی  نفتکش گریس۱ با نام جدید ادریان دریا ۱ پس از ۴۵روز توقیف از سوی دولت جبل‌الطارق، آزاد شده و وارد آب‌های بین‌المللی شده است.

موسوی افزود: ایالات متحده آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش ایران، تلاش کرد اما موفق نشد .وی گفت : احتمال توقیف مجدد گریس ۱ از سوی ایالا تتحده  از ارسال «هشدارهای لازم به مقام‌های آمریکا» خبر داد.

اگر  ایالات متحده اقدام به توقیف کشتی گریس وان کند از طریق مجاری رسمی و سفارت سوئیس با او برخورد خواهد شد و تهدید کشتیرانی آزاد به شمار می‌آید وبا عواقب بدی روبه‌رو می‌شوند.