رییس بنیاد باران:  ایران در وضعیت هشدار جدی قرار دارد، نارضایتی‌ مردم بیشتر از آبان۹۸ است

با وخیم تر شدن اوضاع اجتماعی و اقتصادی در ایران و نزدیک بودن سالروز خیزش آبان ماه سال گذشته، یک تلاشگر سیاسی داخل کشور ارزیابی کرد که هر روز نارضایتی در بین مردم ایران بیشتر می شود و ممکن است به زودی به نقطه انفجار برسد.

جواد امام، رییس بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به وقوع اعتراضات زود هنگام در ایران هشدار داد و گفت که «اکنون نارضایتی‌ها از هنگام آبان ۹۸ نیز بیشتر شده و در وضعیت هشدار جدی قرار داریم».

در همین رابطه،  محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا، نیز روز گذشته (دوشنبه) گفته بود که در صورت پیوست معترضان خاکستری به اعتراضات آبان ماه ۹۸ شرایط به سمت انقلاب می‌رفت.

در حالی  چهر‌ه‌های سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلب ها  درباره نارضایتی‌های گسترده و احتمال وقوع اعتراضات گسترده در ایران هشدار می دهند  که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی حکومت اکنون با اعتراضات صنفی  نیز به شدت برخورد می‌کنند و در تازه‌ترین نمونه روز گذشته (دوشنبه)  نیروهای امنیتی و ماموران حراست با بازنشستگان و مجروحان جنگ شاغل در وزارت نفت ایران که برای اعتراض به عدم اجرای قوانین و مطالباتشان در برابر ساختمان این وزارتخانه در تهران تجمع کرده بودند با شدت برخورد کرده و چند نفر از معترضان را مجروح کردند.

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود:  «عده‌ای از مردم شغل خود را از دست داده‌اند، تعدادی درآمدشان کاهش چشمگیر داشته و از سوی دیگر تورم افسارگسیخته‌ باعث افزایش نارضایتی‌ها شده است و دولت هم نتوانسته در خصوص مسئله تحریم، کسری منابع و فشارهای معیشتی اقدام جدی صورت دهد».

رییس بنیاد باران تاکید کرد:   «احتمال بروز واکنش از سوی مردم افزایش یافته و دولت باید کاهش این فشارها را در دستور کار خود قرار دهد».

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا، نیز سرکوب اعتراضات آبان ماه ۹۸ که به  گزارش رویترز طی آن بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از معترضان کشته شدند را «جمع و جور» کردن توصیف کرد و گفت: «مردم امنیت عمومی را به خوبی حس می‌کنند بنابراین مسائلی مثل آبان‌ماه شعله ور نشد. عده‌ای شلوغ کردند، عده‌ای دیگر نیز به تماشا ایستادند».

در واقع این  سخنان هشداری تلویحی نسبت به «تماشاگران خاکستری اعتراضات» است و «به نظر می‌رسد امروز که در شرایط اقتصادی بحرانی‌‌تر قرار داریم».

رییس بنیاد باران تاکید کرد که «شورای ‌عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور به ‌دلایل امنیتی با تعطیلی گسترده برای مقابله با کرونا مخالفت کرده‌اند».

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: «در وضعیت یک هشدار جدی برای دولتمردان قرار داریم؛ چرا که مردم نه ‌تنها امروز گرفتاری‌‌های زیادی دارند، امید و دورنمایی هم ایجاد نشده که احساس کنند بعد از پایان کرونا گشایشی اتفاق خواهد افتاد».