سازمان های ترور، دوباره از غزه، به سوی اسرائیل موشک شلیک کردند. نیروی هوایی اسرائیل مواضعی را بمباران کرد

در واکنش به حمله موشکی دوباره از نوار غزه، جنگنده های اسرائیلی سپیده دم امروز یک بار دیگر به پرواز درآمدند و مواضعی را در نوار غزه بمباران کرده که سایت های فعالیت نظامی حماس علیه اسرائیل بود.

سازمان های ترور فلسطینی در غزه تهدید کرده بودند که اگر اسرائیل بخواهد شش تروریست فراری از زندان “گیلبوع” در شمال اسرائیل را دوباره بازداشت کند، و یا به آن ها آسیبی برساند و یا یکی از آن ها در جریان رویارویی با سربازان اسرائیل به هلاکت برسد، اسرائیل را هدف حملات دوباره موشکی قرار خواهند داد و به شیوه های دیگر تعرضی نیز دست خواهند زد.

ظاهرا شلیک موشک در شب گذشته، واکنش دوباره ای به این خبر بود که دو تن دیگر از فراریان نیز بازداشت شده اند و به زندان برگشت داده شده اند.

موشکی که شب گذشت از غزه شلیک شد، همانند موشک شب پیش از آن، توسط سامانه “گنبد آهنین” در هوا شکار شد و متلاشی گردید. ولی ارتش اسرائیل هشدار داده که هیچ تعرضی را بی جواب نخواهد گذاشت و از این رو سه سایت نظامی در نوار غزه مورد حمله پرنده های نظامی اسرائیل قرار گرفت.

منابع خبری فلسطینی وقوع این حمله را تایید کردند، ولی اعلام داشتند که تلفات جانی وارد نیامده است – اما جزئیاتی نیز درباره آسیب های احتمالی انتشار ندادند.

سازمان های ترور هفته پیش، با انتشار خبر فرار این شش زندانی، طبق معمول به تهدیدهای قالبی پرداخته و از جمله گفته بودند که برای انتقام گیری از اسرائیل، هیچ شیوه ای را مردود نمی دانند.

ولی در مجموع، کارشناسان امور امنیتی در اسرائیل ارزیابی می کنند که آشوب و تعرض فلسطینی هم از نوار غزه و هم در کرانه باختری رود اردن، بسیار کمتر از ابعادی بود که پیشتر حدس زده می شد.

سازمان های ترور در غزه که بخش بزرگی از پول و اسلحه آن ها توسط حکومت ایران تامین می شود، در هر فرصتی برای اثبات اهمیت وجودی خود، به انتشار تهدیداتی علیه اسرائیل دست می زنند.