سازمان کمک رسانی اسرائیلی، دختران تیم دوچرخه سواری قهرمان را نجات داد و به امارات منتقل کرد

یک نهاد مردمی در اسرایئل، توانست تیم دختران دوچرخه سوار افغانستان را نجات دهد

روزنامه اسرائیلی “یدیعوت اخرونوت” (آخرین اخبار) چاپ تل آویو فاش ساخت که یک سازمان بشردوستانه اسرائیلی توانسته است همه اعضای تیم دختران دوچرخه سوار افغانستان را سالم از آن کشور بیرون آورد و به مکان امنی برساند.

طالبان، مبارزه با فعالیت زنان در همه رشته های ورزشی، فرهنگی، اداری و آموزشی و سیاسی را به یکی از هدف های اصلی خود مبدل کرده اند و خطر جدی برخی از بانوان و دختران برجسته در رشته های مختلف تهدید می کند.

در این گزارش آمده است که سازمان بشردوستانه اسرائیلی با نام IsraAid (کمک از جانب اسرائیل) با اعضای تیم قهرمان دوچرخه سواری افغانستان ماس  غیرمستقیم و گفته است که به تقاضای آنان برای رهایی از رژیم طالبان پاسخ مثبت می دهد و می کوشد به آن ها کمک کند.

این سازمان، با یک رشته تماس های بین المللی که جزئیات آن محرمانه مانده، توانست سازمان ها وشرکت هایی را برای نجات این افراد بسیج کند و از کمک مالی دو سرمایه دار یهودی برخوردار گردد و هزینه این کمپین را تامین کند.

زنان دوچرخه سوار افغانستان پس از نجات

مسؤولان این سازمان، هنگامی که از توان خود برای بیرون آوردن این افراد مطمئن شدند، به حل مشکل بعدی پرداختند و آن، یافتن کشوری بود که حاضر به پذیرفتن این پناهجویان باشد. ولی در آن روزهای سرنوشت ساز، کانادا مشغول کارزار انتخابات پارلمانی بود و پاسخی دریافت نشد.

سازمان “یسرائیل- اد” به ناچار به خانم آیلت شاکد وزیر کشور در اسرائیل روی آورد و از او تقاضا کرد که به این دختران اجازه داده شود به طور موقت به این کشور بیایند تا سر فرصت کشور دیگری برای اسکان آنها یافت شود.

ولی سیاست همیشگی اسرائیل آن بوده که به علت کوچک بودن مساحت کشور و محدود بودن امکانات مالی و رفاهی، قادر به پذیرفتن پناهجویان از کشورهای دیگر نیست – به ویژه آن که رسالت اسرائیل، پذیرفتن یهودیانی است ه در کشورهای دیگر مورد تبعیض و آزار قرار دارند و میخواهند به سرزمین پدری باز گردند.

مساحت کل اسرائیل کمی بیشتر از شهر لوس آنجلس در ایالات متحده و یا تهران بزرگ است و بیش از نه میلیون نفر را در خود جای داده و با دشمنان بسیار دست و پنجه نرم می کند و حتی به علل امنیتی، نمی تواند به پناهجویان از کشورهای اسلامی امکان ورود بدهد.

ولی وزیر کشور اسرائیل، با وجود آن که این تقاضا را رد کرد، به اعضای سازمان یاری رساند که بتوانند دختران دوچرخه سوار افغان را به طور موقت ، در امارات عربی متحده اسکان یابند تا امکان مهاجرت آن ها به کانادا و یا یک کشور غربی دیگر داده شود.

این سازمان کمک رسانی اسرائیلی تاکنون بیش از یک هزار نفر افغانی را که جانشان در کشورشان در خطر بوده، به کشورهای دیگر منتقل ساخته است.