سخن کوتاه

آخوند سعیدی، امام جمعه قم، در نماز جمعه دو روز پیش گفت که ارتباط داشتن با بیگانگان، موجب ایجاد فقر می شود. او گفت ملتی که می خواهد در رفاه و خوشبختی زندگی کند، نباید با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشد.

او روشن نمی سازد که چگونه در دنیای امروز، کشوری می تواند درهای خود را به روی تماس با کشورهای دیگر ببندد؟ داد و ستد بین المللی و تماس و همکاری کشورها، یکی از ملزومات پیشرفت مردمان در دنیای امروز می باشد.

ولی شاید هم راست می گوید این آخوند سعیدی امام جمعه قم که می گوید تماس با بیگانگان موجب فقر مردم یک مملکت می شود. زیرا در ایران می بینیم که یک گروه بیگانه پرست و دشمن فرهنگ ایرانی قدرت را به دست گرفته اند و موجب فقر مردم شده اند و ملت ایران باید با این بیگانگان و بیگانه پرستان قطع رابطه کند تا از فقر و محنت کنونی رهایی یابد.

ولی منظور این آخوند از این کلمات مجیز گویی از خامنه ای که مانند خمینی، می گوید که ایران باید خودکفا باشد و از دنیای متمدن دوری جوید و حتی واکسن ساخت آن ها را نخرد، نبوده بلکه خواسته است بگوید ایران با آمریکا و غرب نباید رابطه داشته باشد، زیرا موجب فقر می شود و رژیم، باید روابط خویش را، با چین و ورسیه گسترش دهد. آن ها خودی هستند!

در واکنش به این سخنان آخوند سعیدی، شوخی در شبکه های اجتماعی نوشته است: «اگر قطع رابطه با دنیای بیرون موجب ثروتمندی و جلوگیری از فقر می شد، پس مردم کره شمالی، می بایست هر روز کباب بره بخورند».

—————————————————————————————————-

مذهبیون افراطی حکومت ایران، همراه با گروهی از اصولگرایان، با معاینات بارداری که در همه کشورهای متمدن برای اطمینان از سلامت جنین انجام می گیرد مخالفت می کنند. در ماه سوم بارداری پزشکان می توانند با آزمایش ساده ای تشخیص دهند که آیا جنین سالم به بار خواهد آمد و یا دچار نقص عضو و بیماری های درمان ناپذیر خواهد بود. اگر معلوم شود که جنین ناقص العضو به دنیا خواهد آمد، به مادر اجازه داده می شود سقط جنین کند تا فرزندی به دنیا نیاید که در طول عمر خود رنج ببیند و با مرض دست به یقه باشد. ولی اکنون حکومت ایران می خواهد این حق مادران را باطل کند که مفهوم آن به دنیا آمدن هزاران نوزاد ناسالم خواهد بود. علی خامنه ای گفته بود که باید جمعیت ایران را دوبرابر کرد و بنابراین سقط جنین به هر علتی نیز، باید ممنوع شود. از آنان بپرسید که منطقشان چه شده است؟