سخن کوتاه

وزیر بهداشت حکومت ایران، صبر و شکیبایی خود را از دست داده و نمی داند چه باید بکند. از یک سو خامنه ای به عنوان ابرکارشناس امور پزشکی و ویروس شناسی گفته است که واکسن های ساخت آمریکا و انگلیس قابل اعتماد نیست و نباید به ایران وارد شوند.
می ماند واکسن های ساخت چین و روسیه که هیچیک از آن ها مراحل آزمون پزشکی، طبق استانداردهای جهانی را نگذرانده و قابل اعتماد نیست – در حدی که حتی دستیاران سعید نمکی به صراحت می گویند که حاضر نیستند واکسن مشکوک روسی به آن ها تزریق شود.
حالا وزیر بهداشت با خشم و بیصبری، در پاسخ به انتقاد کنندگان می گوید: «چرا درباره واکسن روسی خباثت می کنید» و می پرسد: «مگر ما غیرت خود را از دست داده ایم که برویم و واکسن غیرمطمئن بخریم؟»
از خود آقای سعید نمکی بپرسید که وقتی رژیمی واکسن های آزمایش شده و مطمئن را به دستور غرض آلود و ناآگاهانه رهبر حکومت کنار می زند و به دنبال واکسن های کوبایی و روسی و چینی می رود که برخی از آن ها هنوز مراحل آزمایشی کامل را نیز طی نکرده و یا از جانب سازمان بهداشت جهانی مورد تائید قرار نگرفته اند، آیا این رفتارها  نشان آن است که حکومت، خیلی با غیرت شده است؟

—————————————————————————————————————–

 با یک نگاه سرسری به پیام هایی که در شبکه های اجتماعی فارسی زبان قرار گرفته، شاید بتوان درباره میزان محبوبیت حکومت کنونی در نظر مردم به ارزیابی پرداخت. به عنوان نمونه، به دیدن کلیپی بروید که امروز در اینستاگرام قرار گرفته که یک عده از موتور سواران سپاه پاسداران را نشان می دهد که با تیربار به دوش، ظاهرا بخشی از کاروانی هستند که خمینی را از فرودگاه به بهشت زهرا می رساند. زیرا این کلیپ نوشته شده: سالروز حمله دشمنان ایران به وطن عزیز ما