سخن کوتاه

سیاستمدار گرامی و استاد مسائل بین المللی دکتر علی اکبر ولایتی پزشک کودکان، در واکنش امروز خود ادعا می کند که پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و آن هم با اکثریت ۹۵ درصدی، پیروزی چشمگیر “جبهۀ مقاومت” بود.
اگر ولایتی، این نمایش انتخابات در سوریه را یک پیروزی می داند، پس هزار پیروزی از این نوع را ما برای سازمان های ترور مزدور حکومت ایران آرزو می کنیم که رژیم، آن ها را “جبهه مقاومت” نام نهاده است.
اظهارات ولایتی در مورد پیروزی ادعایی بشار اسد، نمونه دیگری از موهوم گویی و خیالبافی رژیم ایران است.
کدام ۹۵ درصد از مردم سوریه به یک جنایتکار جنگی مانند بشار اسد رای داده اند که چهارصد هزار نفر از مردم خود را، با کمک فعال رژیم ایران، سلاخی کرد تا همچنان در قدرت بماند؟ آن دو نفری که ظاهرا رقبای بشار اسد در این به اصطلاح رقابت بودند، چه شانسی برای پیروزی داشتند؟
هم چیز نمایشی بود. درست مثل لیست انتخابات ریاست جمهوری در ایران اسلامی و آن هفت کوتوله ای که نه از لیاقت بهره ای برده اند و نه کفایتی دارند.

———————————————————————————————————————

مسئولان وزارت بهداشت در ایران، که وظیفه اصلی آنان حفظ سلامت و تندرستی مردم است، قصد دارند به یک اقدام خطرناک دست بزنند و آن، آغاز استفاده از واکسنی است که هنوز مراحل ازمایشی لازم را نپیموده و از جانب مراجع کارشناسی مورد بررسی قرار نگرفته و معلوم نیست تا چه حد می تواند مفید و یا خطرناک باشد. مقامات بهداشت می گویند که زمان می گذرد و ایران واکسن ندارد و پول ندارد واکسن بخرد و حسن روحانی می گوید که همه تلاش دولت او برای واردات واکسن بی نتیجه بوده و حتی شرکت های خصوصی هم نتوانسته اند واکسن وارد کنند. پس، چاره ای نیست جز استفاده از واکسنی که از ویروس تضعیف شده ساخته شده و نسخه آن را دولت کوبا در اختیار رژیم ایران قرار داده، ولی حتی در همان کشور هنوز اجازه تزریق آن را نداده اند.
به حکومتی که مرتبا در فکر “جبهه مقاومت” و تولید موشک و پهپاد است، بگویید: این که می خواهید مردم کشورهای دیگر را بکشید، پیشکشتان. ولی چرا مردم ایران را می خواهید این چنین به سوی مرگ بکشانید؟ مگر شما انسان نیستید؟