سخن کوتاه

مسئولان بی مسئولیت حکومت اسلامی ایران، در موجه جلوه دادن بی عرضگی خود در تهیه واکسن برای مردم ایران، ادعا می کنند که دنیا به آنها خیانت کرده و روسیه و چین هم از این دوست عزیز خود غافل شده اند و واکسنی در اختیار مردم ایران قرار نگرفته است. آن ها حتی ادعا کردند که حکومت ایران، مورد تبعیض و آپارتاید کورونایی قرار گرفته و هیچ کشوری به آن ها واکسن نمی فروشد.
واکسن چینی خطرناک است و پولی که بابت آن طلب می کنند، بسیار بالاست. واکسن روسی هم مرغوب نیست و بدرد نمی خورد. بعلاوه، روسیه خودش به آن احتیاج دارد، پس چرا به ایران بفروشد؟ خامنه ای هم گفته است که واردات فایزر و مدرنا هم ممنوع. و گفته است که اگر این واکسن ها بی خطر بود، خود آمریکا به آن احتیاج داشت. در این میان، آمریکا نه فقط همه واکسن مورد نیاز مردم خود را تامین کرد، بلکه اکنون میلیون ها دوز واکسن را به رایگان به ملت های دیگر می دهد. حالا همچنان به واکسن برکت و پاستور دل خوش کرده اند که هر دو بر اساس نسخه کوبایی تولید می شود و بی خطر بودن آن از جانب هیچ ملت و دولتی در جهان تایید نشده است. رژیم وعده داده که در خردادماه می تواند دو میلیون دوز از این واکسن را تولید کند – خرداد گذشت و تیر آمد و گلوله هرچه بخواهید هست، ولی از واکسن خبری نشد.
ابراهیم رئیسی در سخنانش گفت که او همیشه مدافع و دلسوز حقوق بشر بوده است. معلوم می شود که ملت ایران جزو بشر محسوب نمی شود و حفظ جان و تامین تندرستی ایرانیان کوچکترین اهمیتی برای این رژیم نالایق ندارد.