سعید خطیب‌زاده: بین حکومت ایران و ایالات متحده  مذاکره‌ای نبوده، نیست و نخواهد بود

پس از انتشار گزارش روزنامه کویتی الجریده درباره مذاکره محرمانه بین  دولت آمریکا و رژیم ایران برای دست یافتن به یک توافق جدید، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه حکومت گفت : بین ایران و آمریکا  مذاکره ای نبوده، نیست و نخواهد بود.

خطیب زاده با تکرار ادبیات غیر دیپلماتیک حکومت ایران تاکید کرد: ما معتقدیم که پرزیدنت  ترامپ به گفته وی هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی قرار نیست که مشاوران ایشان نیز این موضوع را بفهمند.

این در حالی که پرزیدنت ترامپ، گفته بود که شرایط گفتگو و مذاکره با حکومت  ایران  پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر سخت تر خواهد شد.

الجریده نیز با انتشار گزارشی در تیتر نخست خود مدعی شده است که تهران و واشنگتن  مذاکرات پنهانی خود برای دستیابی به توافقی جدید بر سر برنامه هسته‌ای ایران را در عمان آغاز کرده و حتی آماده امضای یک پیمان همکاری جدید هستند.

در این گزارش آمده است:  مذاکرات محرمانه میان تهران و واشنگتن که احتمالا یک هفته پیش در عمان آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

گفته شده است که تا کنون مقامات ایرانی، آمریکایی و عمانی در خصوص انتشار خبر مذاکرات محرمانه تهران و واشنگتن رسما اظهار نظری نکره اند اما، حکومت ایران در گذشته بارها احتمال هرگونه مذاکره پنهانی با آمریکا را تکذیب کرده است.

الجریده در ادامه گزارش خود آورده است که پرزیدنت ترامپ که اطمینان دارد در انتخابات نوامبر پیروز خواهد شد، قصد ندارد با حسن روحانی، رئیس جمهوری کنونی حکومت ایران که میانه رو محسوب می شود، وارد مذاکره شود.

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است  که رئیس جمهوری ایالات متحده معتقد است تصمیم گیرندگان اصلی در ایران اصولگرایان هستند، ترجیح می دهد مستقیما با خود آن ها گفتگو کند.

در ادامه  گزارش الجریده همچنین آمده است: «اگر علی خامنه ای، توافق جدید میان واشنگتن و تهران را بپذیرد، پرزیدنت  ترامپ آماده است برای امضای این توافقنامه به ایران سفر کند».