سفیر آمریکا در سازمان ملل دوباره از جامعه بین المللی خواست رژیم ایران را ادب کند

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، خانم نیکی هیلی، دوباره خواستار آن شد که جامعه بین المللی باید به حکومت ایران گوشزد کند که مسوولت عملیات فتنه گرانه خود در منطقه است و باید نسبت به آن پاسخگو باشد. او همچنین یادآور شد که دولت پرزیدنت ترامپ هم اکنون به تماس با کشورهای اروپایی در مورد سرنوشت برجام ادامه می دهد.

خانم هیلی این سخنان را در یک سخنرانی در دانشگاه “دوک” در ایالات متحده بیان داشت. موضوع این سخنرانی، بررسی تهدیدهای بین المللی علیه امنیت ایالات متحده بود که خانم هیلی بخش مهمی از آن را به خطرات موشیکی ایران و مساله برجام و دخالت های نظامی و فتنه گرانه رژیم ایران در کشورهای همسایه اختصاص داشت.

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در این سخنرانی، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده و کشورهای اروپایی را متهم ساخت که به مدت سالیان دراز چشمان خود را به روی زیاده خواهی های حکومت ایران بسته بودند و برای مهار کردن آن به اقدامات لازم دست نزدند.

او گفت: در چارچوب این اهمال از جانب آمریکا و متحدانش، حتی اعتراض های مردمی در ایران علیه رژیم و حمایت گسترده حکومت اسلامی از عملیات تروریستی در منطقه و جهان را نادیده گرفتند و موجب گستاخی امروز حکومت ایران گردیدند و خطراتی به وجود آوردند که اکنون ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان باید جلوی آن را بگیرند.

خانم هیلی گفت که ایالات متحده در اواسط ماه مه (حدود شش هفته دیگر) اعلام خواهد کرد که آیا در برجام می ماند و یا آن را ترک می کند، ولی در هرحال دنیا باید به رژیم ایران بفهماند که بابت اقداماتش باید پاسخگو بوده و بهای آن را بپردازد

2 دیدگاه‌

  1. مردم فلسطین و تروریستهای حماس و تشیلات خودگردان مگی توسط ایران تامین مالی میشوند و وظیفه انها فقط آشوب و مبارزه با اسرائیل است.هر خانواده فلسطینی ۲۸ میلیون از ایران مستمری دریافت میکند اگر مردم اسرائیل بجای کار و تولید از این کارها میکردند اوضاع فرق میکرد.

  2. ایران با حمایت تروریستهای روهینگیا در میانمار و اخبار و تصاویر جعلی غیر مرتبط زمینه حمایت بین المللی از این تروریستا را فراهم کرد. تمام مواردی که در سازمان ملل و در فضای رسانه ای جهانی منعکس میشوند همگی توسط ایران و منافع و تقویت تروریسم است. اما هیچکس بفریاد کسانیکه مورد ظلم حکومت ایران در داخل و خارج هستند نمیرسد

Comments are closed.