سناتور جمهوری خواه از زنان ایران حمایت کرد

همزمان به ادامه واکنشها به برخورد پلیس جمهوری اسلامی با دخترانی که ویدیو های رقص خود را در اینستاگرام منتشر می‌کردند، مارکو روبیو سناتور ایالات فلوریدا به سرکوب زنان در ایران اعتراض کرد.

این سناتور جمهوریخواه روز دوشنبه دیروز در توئیتر خود بدون اشاره به حوادث اخیر و پخش مصاحبه های دخترانی که توسط پلیس بازداشت شده بودند نوشت: «رژیم جمهوری اسلامی شهروندان خود را آزار می دهد. به ویژه زنان را از حقوق اولیه انسانی محروم می‌کند».

این سناتور نوشت “من در همبستگی با زنان ایرانی در مبارزه صلح‌آمیز برای آزادی، در کنارشان ایستاده ام. ایالات متحده و جهان باید آنچه را که در توان دارد برای حمایت از این زنان شجاع که جان خود را برای مقابله با رژیم ایران در معرض خطر قرار می دهند انجام دهد”.

همزمان مارک دوبویتز رئیس اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها مستقر در شهر واشنگتن نیز در توئیتی نوشت: «صدا و سیمای جمهوری اسلامی پس از پخش به ظاهر اعترافات مائده هژبری که کنشگران می‌گویند اعترافاتش اجباری بوده است، باید تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گیرد».

این پیام‌ها در حالی است که واکنش‌ها در فضای مجازی به برخورد امنیتی با دختران رقصنده که ویدئوی رقص خود را در اینستاگرام منتشر کرده اند و پخش فیلم‌هایی از اعترافات آنان همچنان ادامه دارد.

بسیاری از کاربران توییتر پیام های خود در حمایت از دختران ایران را با هشتگ های #برقص تا برقصیم، #رقصیدن جرم نیست و #مائده هژبری منتشر کرده و ویدیوهایی از رقص خود در همراهی با این دختران را به نمایش گذاشتند.

از جمله، کارکنان سازمان عفو بین الملل که با ترانه ایرانی در خیابان رقصیدند. پیام “برقص تا برقصیم” مردم ایران، فعالان عفو بین الملل را با خود همراه کرد و در اعتراض به دستگیری مائده هژبری در همبستگی با تلاش زنان و دختران ایرانی برای شادی و برابری رقصیدند و به پایکوبی پرداختند.

یک زن ایرانی در برابر درب مسجدی اقدام به رقصیدن کرد تا اینگونه اعتراضش را در حمایت از بازداشت شدگان اعلام کند.

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس به رئیس سازمان صدا و سیما توصیه کرد که دستور دهد که با قربانیان آزار جنسی سعید طوسی مربی صوت و لحن قرآن نیز مصاحبه شود و در تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شود.

 

یک دیدگاه

  1. سناتور فلوریدا چرا زنانی که در زمان خمینی حقوق اولیه نداشتند زمان هاشمی با گشت ارشاد جوانی شان نابود شد را ندیده با کور بودند زیرا در رژیم جمهوری اسلامی همواره زنان حقوق اولیه اش محروم بوده الان یادش افتاده حتما منافعی داره سناتور فلوریدا زن هم نیست به جای نسخه پیچیدن برای زنان ایرانی برود به وضعیت فلوریدا برسد

Comments are closed.