سنای آمریکا یک مورد دیگر کمک مالی مخفیانه اوباما به رژیم ایران را افشاگری کرد

هرچه زمان می گذرد جزئیات بیشتری از یاری رسانی های پنهان دولت پرزیدنت باراک اوباما به حکومت اسلامی ایران آشکار می گردد. آخرین گزارش افشا شده آن است که پرزیدنت اوباما به رژیم ایران امکان داده بود که بتواند پول خود را به ارزهای خارجی مبدل کند و بدین سان امکانات مالی بیشتری برای ادامه فته گری در منطقه و جهان داشته باشد.

این افشاگری توسط یک کمیته تحقیق از جانب سنای ایالات متحده انجام گردیده که به موجب آن، وزارت خزانه داری در دوران پرزیدنت اوباما یک اجازه نامه موقت صادر کرده بود که به طور موقت میلیاردها ریال عُمانی را که واحد پول سلطان نشین عمان است به دلار تبدیل کند. سخن از پول هایی است که حکومت ایران بابت فروش نفت، به صورت ریال عمانی در بانک های مسقط پایتخت عُمان حفظ کرده بود و می خواست آن را به دلار که واحد رایج پول در جهان است مبدل کند.

اعظای چنین اجازه ای از حانب پرزیدنت اوباما به حکومت ایران، کمک مالی قابل توجهی در آن زمان، محسوب می شود و در واقع به رژیم ایران امکان داد که از توانایی مالی بیشتری برای تامین هزینۀ زیادی خواهی های خود در منطقه برخوردار گردد.

در گزارش کمیسیون تحقیق سنا آمده است که دستور پنهان از جانب اوباما، در عمل شکست خورد و علت آن مخالفت بانک های آمریکای بود. ولی به هر حال، رژیم ایران توانست به شیوه های مختلف مبلغ پنج میلیارد و پانصد میلیون دلار از پول خود را به دلار مبدل کند و از بحران کم پولی خود بکاهد.

این امتیاز را اوباما در حالی به حکومت ایران داده بود که رسما ادعا می گردید که اجازه داده نخواهد شد حکومت ایران به سیستم بانکی ایالات متحده دسترسی داشته باشد.

در گزارش کمیته تحقیق سنای آمریکا گفته شده که اوباما این اجازه را در سال ۲۰۱۶ یعنی کوتاه مدتی پیش از پایان دوران ریاست جمهوری خود صادر کرده بود.

اوباما در همان زمان، مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار را نیز به صورت نقد برای رژیم ایران ارسال کرد، که خبر آن در همان موقع در رسانه های جهانی بازتاب یافت.

2 دیدگاه‌

  1. از نوع مناظره اوباما در دور اول انتخابات متوجه شدم که فردی متظاهر و مردم فریب است، چندماه قبل از اعلام برندگان نوبل، مطمن بودم که برای جایزه صلح نوبل خیز برداشته. این فرد نه به امنیت امریکا اهمیت می داد نه به جهان، تمام تلاشش برای شهرت نام اوباما بود، در سایه دولت او و تیم همکارانش، ناآرامی و خشونت و جنگ را شاهد بودیم. آمریکا در سایه دولت اوباما به شدت به انفعال رفت. و تروریست ها از جمله آیت الشیطان خامنه ایی گستاخ شدند.جایزه صلح نوبل واقعا بی معنی و بی اعتبار شده، اوبامایی که عامل شعله ور شدن جنگ و خونریزی در جهان شده، مستحق شماتت است.به مرور دروغهای این فرد وتیم کاریش افشا می شود.

Comments are closed.