سه تبهکار عرب اسرائیلی به گلوله رقیبان خود از پای درآمدند؛ در ۱۰ ماه، ۸۵ جنایت با این شیوه رخ داده است

سه تن تبهکار عرب اسرائیلی که شب گذشته به قتل رسیدند

با به قتل رسیدن سه تن از شهروندان عرب اسرائیلی که شب گذشته (شنبه) رخ داد، مساله خشونت در جامعه عرب اسرائیلی یکبار دیگر در رسانه های عمومی مطرح گردید. این سه تند به احتمال زیاد، بزهکارانی بودند که برای انجام یک معامله قاچاق، با مشتریان خود قرار گذاشته بودند که در ساعت دیروقت شب، در یک مزرعه در نقطه ای در شمال کشور ملاقات کنند. ولی پس از ساعاتی جسد آن ها در حالی به دست آمد که ده ها گلوله بدن آن ها را سوراخ سوراخ کرده بود.

پلیس اسرائیل به بررسی جزئیات این قتل سه گانه ادامه می دهد.

از هنگام آغاز سال میلادی کنونی، یعنی در ده ماه گذشته، شمار اعراب اسرائیلی که در عملیات انتقام جویانه در داخل جامعه خود به قتل رسیده اند، به ۸۵ نفر بالغ شده که حتی در مورد خود افراد این جامعه نیز سابقه نداشته است.

حادثه فاجعه باری که هفته پیش اسرائیل را تکان داد، قتل یک بانوی عرب چهل ساله بود، که ظاهرا تبهکاران قصد کشتن فرزندش را داشتند. ولی این بانو هنگامی که داخل اتومبیل نشسته بود، در اثر اصابت ده ها گلوله جان داد. منابع آگاه تایید می کنند که فرزند جوان این بانو در عملیات تبهکاری سهیم بوده است.

شماری از قربانیان ده ماه اخیر، همانند همه سال های گذشته زنان شوهردار و یا دختران جوان هستند که به اتهام عدم وفاداری به شوهر و یا خارج شدن از موازین اخلاقی، توسط همسر و با پدر و برادران خویش کشته شده اند که در اصطلاح عربی آن را “قتل ناموسی” می نامند.

بانوی عرب اسرائیلی که به جای پسرش با اصابت ده ها گلوله، در اخل اتومبیل جان سپرد

در برخی از جوامع عرب اسرائیل، اگر دختری با یک پسر در ملاء عام دیده شود و یا بوسه ای به او داده باشد، در ساعات شب، توسط برادران و یا پذر خانواده، در رختخواب خفه می شود.

عادت دیگری که شمار موارد قتل در جامعه عرب اسرائیل را بسیار بالا برده، سنت “انتقام خون” است که به موجب آن، حتی اگر کودکی در یک تصادف رانندگی کشته شد، خانواده او خود را موظف می دانند راننده را به قتل برسانند. چنین قتلی، جنایات دیگری را به دنبال می آورد، زیرا خانواده راننده مقتول، خود را موظف می داند یکی از افراد خانواده کودک کشته شده را متقابلا به قتل برساند.

رهبران جامعه عرب اسرائیل، پلیس کشور را متهم می سازند که برای گردآوری و مصادره سلاح های گرم در شهرک ها و جوامع عرب اسرائیل کوشش کافی به عمل نمی آورد. ولی در مقابل گفته می شود که خود رهبران جامعه عرب وظیفه دارند با این سنت دوران بربریت مباریه کنند و از اعراب اسرائیل بخواهند به این شیوه ای که پیش از صدر اسلام وجود داشته دست بردارند.