شاهزاده رضا پهلوی در نشست انستیتو واشنگتن:تمرکز من روی کمک برای تغییر و گذار مسالمت‌آمیز از رژیم جمهوری اسلامی است

تمرکز من روی کمک برای تغییر و گذار مسالمت‌آمیز از رژیم جمهوری اسلامی است

شاهزاده رضا پهلوی در نشستی در انستیتو واشنگتن با موضوع ۴۰ سال پس از جمهوری اسلامی چه در پیش است؟ گفت: رژیم جمهوری اسلامی سرزمین ایران را اشغال کرده و مردم ایران را به گروگان گرفته است.

جامعه ایران وارد دوران جدیدی در مخالفت با جمهوری اسلامی شده است.

شاهزاده رضا پهلوی در نشست واشنگتن افزود: من می خواهم روشن کنم که مردم ایران نباید دستاویز رقابت‌های جناحی در آمریکا یا دیگر کشورهای دموکراتیک باشند.

سیاست خارجی در برابر ایران باید در مسیری باشد که مردم کشور درک کنند که به آزادی و بازپس‌گیری کشورشان کمک میکند.

شاهزاده رضا پهلوی گفت: شما نمی‌توانید بیایید و بگویید می‌خواهیم به مردم ایران کمک کنیم ولی تغییر رژیم نمی‌خواهیم. شما می‌خواهید ما به دموکراسی برسیم وقتی این رژیم بر سر کار است. این تناقض است.

وی تصریح کرد: تغییر برخی سیاست در این خصوص می‌تواند برخی از مشکلات ما در این خصوص را حل کند.

شاهزاده رضا پهلوی همچنین درباره انتظارش از دولت دونالد ترامپ به دو موضوع رسانه و اموال مقام‌های جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت مالیات‌دهندگان آمریکایی و بریتانیایی هزینه رسانه‌های فارسی زبان را می‌دهند اما به گفته او عناصر اصلاح‌طلب در آنها نفوذ کرده‌اند تا از جمهوری اسلامی حمایت کنند.

او همچنین به اموال مقام‌های جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت کشورهای غربی و آمریکا می‌توانند این اموال را به نفع اپوزیسیون توقیف کنند.

شاهزاده رضا پهلوی افزود: یک ایران دموکراتیک نماینده واقعی مردم ایران خواهد بود و با همسایگان عرب خود برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات در منطقه همکاری خواهد کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه سخنانش گفت: جمهوری اسلامی منافع ملی را غارت میکنند، کارگران و منتقدان حکومت را بازداشت میکند،تلاش می کند نفرت پراکنی کند، با شبه نظامیان خود و نیروهای نیابتی تروریستی در منطقه بحران را گسترش می‌دهد و در پی این جنگ بحران پناهندگی به وجود می آید.

شاهزاده رضا پهلوی در پایان سخنانش گفت: تمرکز من روی کمک برای تغییر و گذار مسالمت‌آمیز از رژیم جمهوری اسلامی است.

یک دیدگاه

  1. واقعیت رژیم ایران : خامنه ای هیچ کارست و پشت پرده روسای حوزه های علمه قم و مشهد خط اصلی رژیم هستند و هر جا و نقطه ای از کشور نشانه ای از دموکراسی و آزادی دیده بشه (مثال : در صدا و سیما یا در سینما و یا در دانشگاه و و ……..) توسط مسئولین حکومتی که خودشون انتخاب کرده اند آن نقاط سرکوب و به نحو دلخواه اداره میشه

Comments are closed.