ششمین شب اعتراضات در شهرهای خوزستان؛ هر شب اعتراضات گسترده‌تر و شدیدتر می‌شود

روز سه شنبه ۲۹ تیرماه، اعتراضات مردم خوزستان به بی‌آبی، همچون شب‌های پیش ادامه یافت و وارد ششمین شب خود شد. مردم در خرمشهر، اهواز، سوسنگرد، بهبهان، دزفول و چند شهر دیگر به خیایان‌ها آمدند و همچون شب‌های پیش دست به تظاهرات و اعتراض گسترده زدند. در روز ششم، مردم شهر ایذه نیز به اعتراضات پیوستند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

تقریبا در تمام شهرهایی که تا کنون صحنه اعتراضات بوده، مردم حضوری پررنگ و گسترده داشته‌اند و هر روز بر شمار معترضان و شهرهایی که به اعتراضات می پیوندند، افزوده می‌شود.

امروز در شهر ایذه، معترضین در شعارهایشان، مستقیما علی خامنه‌ای، رهبر رژیم، را هدف گرفتند و با سردادن شعارهای تند علیه او، از رضاشاه به نیکی یاد کرده و شعار دادند: «رضا شاه شرمنده‌ایم» و «جمهوری اسلامی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم»

 

بیشتر بخوانید: شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «رضا شاه، روحت شاد» در ایذه؛ درگیری‌های شدید با ماموران

در سوسنگرد، مردم، تانکی را که به صورت نمادین، از زمان جنگ ایران و عراق، در نزدیکی بازار این شهر قرار داشت به آتش کشیدند.

نیروهای سرکوبگر رژیم نیز مانند شب‌های پیش، با گلوله، گاز اشک آور، باتوم و خشونت زیاد به جنگ معترضان بی‌دفاع و تشنه لب رفتند.

اعتراضاتی که به آبی شروع شد و اکنون به دلیل خشونت بی حد و حصر رژیم و عدم توجه به مطالبات برحق مردم خوزستان، رفته رفته به تظاهراتی ضدحکومتی و فراگیر تبدیل می‌شود.

در آمریکا، سناتور جمهوریخواه، مارکو روبیو، از اعترضات مردم خوزستان حمایت کرد و با انتشار توئیتی به زبان فارسی نوشت: «ملت ایران خواهان رهایی از رژیم حاکم در تهران هستند. سناتور روبیو استفاده وحشیانه از زور برای متفرق کردن معترضین صلح‌طلب توسط رژیم را محکوم می‌کند. آمریکا به جای مذاکره با این رژیم شیطانی باید از معترضین حمایت کند.»

مجموعه فیلم‌هایی از شب ششم اعتراضات: