شمار کمتری فلسطینی این بار در تظاهرات آدینه شرکت کردند و تلفاتی متحمل نشدند

سرباز اسرائیلی یکی از بادبادک های آتشزا را را که از غزه فرستاده شده، بررسی می کند

آگاهان می گویند که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات اغتشاش آمیز فلسطینی ها در طول خط مرزی با اسرائیل، روز گذشته (آدینه) کوچکمتر از هفته های پیش بود، ولی تظاهرکنندگان، بر شدت خشونت و اغتشاش افزوده بودند.

بنا به ارزیابی مقامات ارتشی در اسرائیل، شمار شرکت کنندگان، این بار حدود هفت هزار نفر بود که در پنج نقطه مختلف مرزی به عملیات خشونت بار و از جمله آتش زدن لاستیک و پرتاب سنگ و بطری آتشزا دست زدند. همچنین یک پرنده مکانیکی اسرائیل از نوع کوادروکوپتر که عکس های هوایی می گرفت سرنگون شد و یک کواروکوپتر دیگر نیز هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

فلسطینی ها این بار از تلفات گزارشی ندادند ولی اعلام کردند که چهل تن زخمی شده اند. در پنج رشته تظاهرات پیشین که از یک ماه و نیم قبل آغاز شده، حدود ۳۴ فلسطینی هلاک شدند و حماس می گوید که هزاران تن زخمی گردیده اند که اکثر آن ها بر اثر استنشاق گاز بوده و شمار کمی نیز از گلوله های سربازان اسرائیل زخمی شده اند.

مقامات اسرائیل می گویند که گناه همه تلفات و زخمی ها به گردن خود گروه های ترور است که تصمیم گرفته اند تظاهرات خشونت بار خود را در خطر مرزی اسرائیل برگزار کنند. این تظاهرات با شعار “راه پیمایی بازگشت” برگزار می شود که منظور بازگشت به خاک اسرائیل و اشغال این سرزمین است.

همزمان، روز گذشته ده ها بادکنک و بادبادک آتشزا نیز از غزه به سوی اسرائیل به آسمان فرستاده شد که یکی از آن ها موجب ایجاد حریق در یک مزرعه بزرگ اسرائیلی گردید و ده ها تن کاه را به آتش کشید.

یک دیدگاه

  1. تمام گروه های قلسطینی تروریست و از ایران پول و دستور میگیرند البته برخلاف انچه وانمود میشود تشکیلات خودگردان هرگز استقلال نداشته و ندارد و محمود عباس یک تروریست و غیر قابل اعتماد است و عذرخواهی در مورد هولوکاست نباید پذیرفته شود. مذاکره با عباس یک خطای بسیار بزرگ است. منطق تروریستها را فقط با زور باید جواب داد و بس و هرگز با انها نباید مذاکره کرد زیرا بسیار فریبکار و شیاد هستند

Comments are closed.