شورای امنیت، امشب قرار است ادامه خدمت یونیفیل را علیه حزب الله لبنان تمدید کند

شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل قرار است امشب (پنجشنبه) دوره خدمت نیروهای صلح مستقر در جنوب لبنان را تمدید کند و اسرائیل خواستار گردیده که بر تعداد سربازان این نیرو افزوده شود و ماموران آن اختیارات بیشتری داشته باشند.

این نیرو با نام یونیفیل، پس از جنگ دوم بین حزب الله لبنان و اسرائیل در سیزده سال پیش برپا شد و هدف آن جلوگیری از استقرار حزب الله در نزدیکی مرزهای اسرائیل و همچنین جلوگیری از رساندن جنگ افزارهای ارسالی حکومت ایران به این سازمان بود. اما یونیفیل در انجام این ماموریت شکست خورده و در ظرف سیزده سال اخیر، رژیم ایران توانسته است حدود یکصد هزار موشک و راکت و خمپاره را از نو برای حزب الله بفرستد.

دانی دانون سفیر اسرائیل در سازمان ملل، در نشست روز گذشته شورای امنیت، از کشورهای جهان خواستار گردید که برای جلوگیری از ادامه فتنه گری های رژیم ایران در منطقه، دست همکاری بدهند.

حزب الله لبنان، با نادیده گرفتن حضور سربازان یونیفیل در جنوب آن کشور، ذخایر نظامی کلانی اندوخته که در دالان ها زیرزمینی در خانه افراد غیرنظامی نگهداری می کند. حزب الله همچنین به حفر تونل های زیرزمینی برای رخنه یابی به خاک اسرائیل پرداخته بود که شناسایی و منهدم شد.

حسن نصرالله در این هفته تهدید کرد که بابت حمله پهپادهای اسرائیلی به یک دستگاه حساس و گران قیمت ارسالی از جانب حکومت ایران برای حزب الله، به سختی از اسرائیل انتقام خواهد کشید. اسرائیل این تهدید را جدی گرفته و اقدامات احتیاطی انجام شده است.

همچنین، بنیامین نتانیاهو در مقام وزیر دفاع اسرائیل به حسن نصرالله و قاسم سلیمانی و دیگر مقامات رژیم ایران و حزب الله لبنان توصیه کرد که مواظب سخنان خود باشند و به رفتارهای جنگی روی نیاورند.

حزب الله اعلام کرد که روز گذشته به سوی دو پهپاد اطلاعاتی اسرائیل که بر فراز خاک لبنان مشغول اجرای عملیات اطلاعاتی بوده اند آتش گشوده، ولی به پهپادها آسیبی وارد نیامده است.