شورای امنیت از احتمال بروز یک درگیری جنگی در مرزهای اسرائیل و لبنان ابراز نگرانی کرده است

مقامات سازمان ملل اعلام کردند که اتش بس در مرزهای اسرائیل با لبنان بارها نقض شده و این نگرانی را به وجود می آورد که ادامه آن، موجب بروز جنگ تازه ای بین دو کشور شود.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل گفته شده که اگر یک درگیری نظامی جدید در مرزهای دو کشور روی دهد، وضعی به وجود خواهد آمد که هیچکس نخواهد توانست آن را تحمل کند.

این ابراز نگرانی در حالی بیان می شود که حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان، همچنان به تهدیدهای جنگی علیه اسرائیل ادامه می دهد. نصرالله در آخرین سخنرانی خود که زا مخفیگاهش انجام داد، دوباره اسرائیل را به تار عنکبوت تشبیه کرد که به آسانی می توان آن را نابود ساخت.

اسرائیل هم اکنون در حال ساخت یک جدار بلند در خط مرزی با لبنان می باشد که از رخنه یابی عناصر تروریستی و یا هجوم جنگی به خاک اسرائیل جلوگیری کند. این اقدام، حزب الله را به شدت خشمناک ساخته که ادعا می کند بخشهایی از این دیوار در خاک لبنان احداث شده است.

همچنین بحث هایی در مورد استخراج گاز در آب های ساحلی دو کشور وجود دارد.

اسرائیل متقابلا حزب الله را متهم می سازد که برخلاف قطعنامه سازمان ملل که حضور نظامی این گروه تروریستی در جنوب لبنان را ممنوع می سازد، انبارهای بزرگ اسلحه و مواضع زیرزمینی بسیار برپا ساخته و افراد مسلح آن آزادانه در جنوب لبنان گردش می کنند.

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، ژنرال گادی آیزنکوت، در دیداری که این هفته با فرمانده جدید واحدها پاسدار صلح سازمان ملل در خط مرزی اسرائیل و لبنان داشت، خواستار شد که این نهاد، در اجرای قطعنامه پیشین شورای امنیت در مورد جلوگیری از فعالیت مسلحانه حزب الله در جنوب لبنان بیشتر کوشا باشد.

شورای امنیت در این هدف، ماموریت سربازان پاسدار صلح موسوم به یونیفیل در خط مرزی اسرائیل با لبنان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

2 دیدگاه‌

  1. با سلام ببینید جنگهایه زرگری دیگر بس است چون سازمان حقوق بشر شده مال اخوندها وهخمش از انها دفاع میکند فلسطینیهایه مفت خور میایند پول مردم ما ایرانیها رو میخورند و در زندگی لاکچری زندگی میکنند وما باید با دلار ۱۲هزار به بالا زندگی کنیم اخر چرا بس است دیگر باید به فکر مردم ایران باشید هر وقت تجمع حزب الله را دیدید با موشک بزنید هر وقت تشعیع جنازه بود انها را بمباران کنید چون در تابوتها دارند بمب حمل میکنند واز عرب همواره پولهایه گزاف میگیرند یکبار وبرایه همیشه بجنگید مردم ایزان ول میکنند و نمیروند جنگ ولی از بس اینها مردم را فریب دادند الان مردم مینشینند و شکستشان را میبینند و میگویند هر کسی ۴۰سال خو.رد برود جنگ وتازه ان ساده لو هایی که بروند جنگ انها هم زود برمیگردند چون میفهمند این جنگ واقعیست و فیلم سینمایی نیست به خدایه اورشلیم قسم اگر ایران را اول پول باران کنید و بعد بیایید همه تسلیم هستند چون فقط برایه یک شادیه یک ساعته مردم ایران در حسرت هستند

  2. اینقدر از مردم ایران نترسید مردم ایران همه اسراعیلیها را دوست دارند به خدا اگر از بلوچستان حمله کنید تا صبح به تهران میرسید از ۱۲شب به بعد تمام پلیس راههایه کشور در خوابند و دارن نشعه میکنند و فقط گردون چراغ پلیسشان روشن است تازه اگر برایه هر شهر دو تا بلک هاک و اپاچی بفرستید همه تسلیمند و خودشان پرچم امریکا را به احتزاز در میاورند وامورها هم خسته شدند ازبس که تو سریه یک مشت سپاهی را خوردند و حقوقشان نیم در صد حقوق سپاهیان است و همه ناراضیاند چون منتظر یک بیگانه قلدور هستند و چون تا به حال حمله نکردید انها هم قدرت گرفته و پ.لهایمان را میدزدند ولی اگر بدانند حمله واقعیست همه فرار میکمنند و مردم ایران زود انها را لو داده و به دست دولتهایه غربی میسپارند خیالتان جمع به خدا قسم اینها تا بدانند در گیری حتمیست شبانه ول میکنند ومیروند
    یکبار وبرایه همیشه شما جنگ را شروع کنید حتما مردم به شما میپیوندند

Comments are closed.