شکل گیری اعتراضات در خیابان انقلاب تهران با شعار «مرگ بر جمهوری آخوندی»

بنا بر ویدئوهایی که از صبح امروز، دوشنبه، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، تجمعات نسبتا چشمگیری در خیابان انقلاب تهران و در مقابل دانشگاه، در اعتراض به وضعیت بد کشور، شکل گرفته است. در این ویدئوها که شمار فراوانی از بانوان ایرانی نیز در آن دیده می‌شوند، شعارهای تندی علیه نظام سر داده می شود. «مرگ بر جمهوری آخوندی» و «بی شرف، بی شرف (خطاب به مسئولان)» از جمله شعارهایی است که در این ویدئوها، به وضوح شنیده می شود.

اعتراضات امروز در تهران، در پی انتشار فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و پس از دو روز اعتراضات گسترده دانشجویان در مجتمع علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران شکل می‌گیرد.

خبرگزاری ‌های داخلی صبح امروز نوشتند که فرمانده نیروی انتظامی تهران، گفته است «هرگونه تجمع نیازمند مجوز است». این در حالی است که مردم می‌دانند که درخواست مجور برای تجمع، یک درخواست بیهوده خواهد بود که هرگز حکومت با آن موافقت نخواهد کرد.

در پی وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم، رژیم ناتوان ایران که از حل مشکلات اساسی مردم بازمانده است، به شدت نگران خیزش‌های مردمی است که ممکن است منجر به براندازی کل رژیم شود.

علی خامنه‌ای، رهبر نظام، روز چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷، در جمع شماری از «خانواده‌های شهدا»، با ابراز نگرانی از رویدادهای پیش رو، هشدار داده بود که باید “مراقب نقشه های دشمن در سال ۹۸ بود”. در ادبیات علی خامنه‌ای، هر کس که با سیاستهای او و نحوه مدیریتش بر کشور مخالفت ورزد، دشمن پنداشته می‌شود.

شعار امروز مردم معترض در تهران: «مرگ بر جمهوری آخوندی»

تجمع مردم تهران، روبروی دانشگاه تهران، با شعار «بی شرف، بی شرف»

 

 

یک دیدگاه

  1. این روند پیش خواهد رفت تا اتفاق ان شاهزاده عزیز رو حمایت کنید در این صحنه و بهش شاخ و برگ بدید برایشروع ایران جدید شاهزاده رضا پهلوی در صف اول حرکت کند و همه در حمایتش اقدام کنند بعد در اینده ایران هر چیز و هر کس به نقطه خود خواهد نشست . درود و برکت بر اسرائیل عزیز درود و برکت بر بنی اسرائیل عزیز

Comments are closed.