شیوه انقلابی پژوهشگران پزشکی اسرائیل، برای تشخیص قطعی بیماری سرطان غده تیروئید

پژوهشگران بیمارستان هداسا می گویند با شیوه ای که آن ها ابداع کرده اند، تشخیص مواد سرطانی در غده تیروئید با دقت بسیار بالا انجام می گیرد و بود تا نبود بیماری تشخیص داده می شود

پژوهشگران امور پزشکی در بیمارستان هداسا در اورشلیم مژده می دهند که توانسته اند یک شیوه ابتکاری برای شناخت بیماری سرطان تیروئید بیابند که ممکن است امکانات درمانی را نیز بهبود بخشد و مرگ و میر به خاطر این بیماری را کاهش دهد. آن ها می گویند که در جریان آزمایش های طولانی، تشخیص بیماری در۹۴ درصد از موارد، با موفقیت انجام شده است.

این بیماری که به زبان پارسی “سِپَردیس” نامیده می شود، یکی از عوامل مهم مرگ و میر انسان ها و یا رنج و محنت آنان می باشد.

پروفسور حگای مزّه رئیس بخش جراحی عمومی در بیمارستان هداسا در شرق اورشلیم، می گوید که غده تیروئید مسؤول تنظیم حرارت لازم برای انجام متابولیسم در بدن انسان است و وظایف مهم دیگری را نیز در بدن انسان به عهده دارد. ولی در برخی افراد، در این غده ذراتی به وجود می آید که به مرور زمان ممکن است به یاخته های سرطانی مبدل گردند و جان انسان را به خطر اندازند.

او می گوید که در پزشکی امروز، نمونه برداری از مایع تیروئید با کمک سوزن های بعمل می آید که بسیار ظریف هستند و به همین علت ذرات بزرگ نمی توانند از سوزن بگذرند و به همین علت، در ۳۰ درصد از موارد، تشخیص نادرست در می آید.

به گفته این استاد پزشکی اسرائیل، در چنین مواردی که پزشک از نتایج نمونه برداری راضی نیست، چند راه وجود دارد که ساده ترین آن، تکرار نمونه برداری می باشد. ولی یک راه دیگر نیز وجود دارد و آن، خرید دستگاهی به مبلغ حدود سه هزار دلار است که ذرات را با دقت بیشتری تشخیص می دهد و راه سوم، انجام عمل جراحی می باشد.

پژوهشگران بیمارستان هداسا می گویند با شیوه ای که آن ها ابداع کرده اند، تشخیص مواد سرطانی در غده تیروئید با دقت بسیار بالا انجام می گیرد و بود تا نبود بیماری تشخیص داده می شود.

او می گوید: هراندازه وجود بیماری سرطان و یا خطر وقوع آن زودتر تشخیص داده شود، فرد بیمار بخت بیشتری برای درمان و زنده ماندن دارد.

یک دیدگاه

  1. ضمن تبریک به پزشکان متخصص اسراییل درکشف روشی برای تشخیص غدد سرطانی درتیروئید وجلوگیری ازمرگ ومیر بیماران باید عرض نماییم که آخوندهای مفت خور و فرقه تبهکار درجمهوری غیراسلامی ایران هم شبانه روز درتلاش هستند تا زندگی مردم را بیش ازگذشته تیره وتارو غم بارنمایند وحتی برای یک اعتراض ساده ملت را به خاک وخون بکشانند. این است اسلام ناب محمدی من درآوردی دررژیم نوکر شیاطین و ملایان بی دین وایمان. درود بر دانش پزشکی قوی اسراییل.

Comments are closed.