صدراعظم آلمان: شاهد نوعی یهودستیزی هستیم که از خاورمیانه آمده است

هفتاد و پنج سال پس از خودکشی آدولف هیتلر در یک پناهنگاه زیرزمینی در آلمان، گروهی از نئونازی ها با برگزاری یک کنسرت آهنگ های راک و انواع مراسم، روز تولد او را جشن گرفتند. ولی گروهی از اهالی که هیتلر را موجب مصیبت ملت آلمان می دانند، در تظاهراتی، به این رفتار به شدت اعتراض کردند.

گروهی از نئونازی های آلمان، سازمانی به نام “برابری نژاد آریایی” برپا کرده و می کوشند فرهنگ دوران هیتلری را احیا کنند.

صدها نفر از افراد نئونازی، در بخش شرقی آلمان که سالیان دراز تحت تسلط حکومت کمونیستی بود “فستیوال راک” را در شهرکی که در نزدیکی مرز لهستان قرار دارد، برگزار کردند. این فستیوال روز جمعه (پریروز) بیستم ماه میلادی آوریل، روز تولد هیتلر، در شهرکی به نام “اوستریتس” زیر عنوان “فستیوال شمشیر و سپر” برگزار شد و شرکت کنندگان در آن همگی افراد نئونازی بودند که هنوز بزرگترین جنایتکار تاریخ بشری را رهبر خویش می دانند.

صدها تن از اهالی این شهرک که از اقدام نئونازی ها ابراز تنفر می کنند، یک فستیوال رقیب در همان روز برگزار کردند و آن را “فستیوال صلح و دوستی” نام نهادند.

صدراعظم آلمان خانم آنگلا مرکل، در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسرائیل گفت: صدها هزار نفر مهاجران تازه وارد به آلمان نوع جدیدی از یهودستیزی را از کشورهای پیشین خود وارد آلمان کرده اند.

خانم مرکل در این مصاحبه از جمله به حادثه هفته پیش پرداخت که در جریان آن یک جوان عرب اسرائیلی که عرقچین یهودی را به عنوان آزمایش به سر گذاشته بود، مورد تعرض یک مهاجر تازه وارد از سوریه قرار گرفت.

صدراعظم آلمان گفت که از ماجراهایی از این قبیل، به شدت احساس ناراحتی می کند. او گفت: “جای شرمساری است که حتی در قرن بیست و یکم و سال ۲۰۱۸ ما هنوز ناچار هستیم در برابر موسسات یهودی کشورمان محافظ قرار دهیم که مبادا مورد تهاجم یهودستیزان قرار گیرند.

او گفت که دولت آلمان در تلاش برای ترویج همزیستی و مسالمت و ریشه کن ساختن یهودستیزی و خصومت شکست خورده و موفق نبوده است.

خانم مرکل، در این مصاحبه اختصاصی با تلویزیون شبکه ده اسرائیل، به موضوع روابط اسرائیل و آلمان نیز پرداخت و دوباره گفت که دولت آلمان تامین امنیت اسرائیل را یکی از هدف های اساسی خود می داند.

قرار است متن کامل این مصاحبه تلویزیونی امروز (یکشنبه) در اسرائیل پخش شود.

خانم مرکل گفت که مهاجران جدید، نوع دیگری از یهودستیزی را با خود به آلمان آورده اند. او تائید کرد که بخش اعظم این مهاجرین از کشورهای عرب هستند. با این همه، صدراعظم آلمان افزوده گفت: «شوربختانه، پیش از آمدن این مهاجران نیز، یهودستیزی در آلمان وجود داشته و ما موفق نشده ایم آن را ریشه کن سازیم».

یک دیدگاه

Comments are closed.