صد روز نخست پس از سقوط جمهوری اسلامی،ایران چگونه اداره خواهد شد؟برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اندیشکده ققنوس ایران

خیزش انقلابی مردم در ایران میرود تا چهارمین ماه خود را پشت سر بگذارد و ایستادگی و مبارزه دلیرانه ملت ایران،رژیم ملایان را با بحران بی سابقه ای از ۲۲ بهمن ۵۷ تاکنون روبرو کرده و این بار جهان آزاد نیز صدای حق خواهی و آزادی خواهی ملت ایران شنیده و به گفته آگاهان این سطح حمایت جهانی از یک جنبش انقلابی در دوران معاصر بی سابقه و کم نظیر می باشد و به نظر می رسد هرچه این خیزش گسترده تر و طولانی تر می گردد احتمال سقوط رژیم ملایان قوت بیشتری می گیرد و بر همین اساس کارشناسان و شخصیت های علمی ایرانی در درون مرز و برون مرز این نگرانی را دارند که در لحظه سقوط رژیم، ایران دچار هرج و مرج نگردیده و امورات روزمره و به طور کل زندگی مردم مختل نگردد.

کارشناسان و شخصیت های علمی در اندیشکده ققنوس ایران در تلاش هستند تا با بهره گیری از روش های علمی و پیشرفته و با توجه به شرایط روز ایران در زمینه های مختلف:اجتماعی،اقتصادی و…برنامه هایی را برای جلوگیری و یا کاهش احتمال هرگونه هرج و مرج و اختلال در روند روزمره زندگی مردم طراحی کنند.

کارشناسان حاضر در اندیشکده ققنوس ایران زمانبندی  طرح و برنامه های خود را برای «صد روز نخست پس از سقوط رژیم»تعیین کرده اند.

پروژه ققنوس ایران در در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی و به ابتکار شاهزاده رضا پهلوی شکل گرفت و آنگونه که از سوی این نهاد اعلام شده، فرهیختگان بین‌المللی، دانشمندان، راهبردشناسان، پژوهشگران، هنرمندان، نویسندگان، کارآفرینان، مهندسین و دیگر پیشتازان و کوشندگان علم و روشنگری را در بر می‌گیرد.

این اندیشکده علمی در سال گذشته میلادی(۲۰۲۲)دو نشست و کنفرانس علمی را برگزار نمود که یکی از این برنامه ها کنفرانس دو روزه ای بود که در دانشگاه سن دیگو(کالیفرنیا) با عنوان: «راهکارهایی برای یک آینده روشن»در تاریخ ۲۹ و ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار گردید.

در این کنفرانس کارشناسان برجسته ایرانی و غیر ایرانی در زمینه های مختلف حضور داشته و درباره معضلات اقتصادی،زیست محیطی و دیگر موضوع ها سخنرانی کردند.

اکنون اندیشکده ققنوس ایران امیدوار است با  طرح برنامه ها و راهکارهای علمی برای صد روز نخست پس از سقوط رژیم اسلامی نه تنها از هرج و مرج و اختلال در زندگی مردم ایران جلوگیری کند بلکه بتوان کشور را در سریعترین زمان ممکن به ریل ترقی و پیشرفت بازگرداند.

شاهزاده رضا پهلوی در جلسه پرسش و پاسخی که در هفته های گذشته با جمعی از ایرانیان لس آنجلس داشت درباره آینده ایران پس از سقوط رژیم صحبت کرده و از طرح و برنامه ای که کارشناسان در اندیشکده ققنوس ایران بر روی  آن کار میکنند سخن گفت.

صفحات مجازی پروژه ققنوس ایران:

پروژه ققنوس ایران

https://www.instagram.com/phoenix_project_of_iran/

https://www.youtube.com/channel/UCy0DZevlc7hbfeg6GitL8vA