طرح پرسش از حسن روحانی در مجلس همچنان با واکنشهای گوناگون روبرو است

روزنامه کیهان ساعاتی قبل از حضور حسن روحانی در مجلس سرنوشت بنی صدر را به وی گوشزد نمود

گزارش نشست مجلس شورای اسلامی و سخنان محتاطانه حسن روحانی و سوالات نمایندگان از او همچنان مورد بحث مطبوعات و برخی مقامات حکومتی قرار دارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس امروز گفت: سوال از حسن روحانی در مجلس قابل ارسال به قوه قضاییه نیست.

وی  در پاسخ به تذکر یک نماینده در مورد عدم ارسال سوال به دستگاه قضایی گفت: اگر در عناوینی که نمایندگان به عنوان سوال مطرح کرده اند  کلمه‌ای بر با عنوان استنطاق و نقض قانون ذکر می‌کردند مجلس می توانست چنین اقدامی انجام دهد اما در حال حاضر چنین عنوانی ذکر نشده است.

وی  گفته است سوال از حسن روحانی کار ابسی نبود اما امکان اقدام قانونی در این زمینه وجود ندارد.

در همین حال یک  عضو کمیسیون سوالات از مجلس روز یکشنبه گفت: پاسخ‌های روحانی و سوالات را با قوانین تطبیق می‌دهیم.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم ضمن اشاره به طرح سوال از حسن روحانی و تعیین تکلیف نهایی گفت آیین‌نامه مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور ابهام دارد.

در واکنش به این پرسش که آیا نمایندگان مجلس که از توضیحات رئیس‌جمهور قانع نشدند به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد یا نه گفت: مجلس باید درباره سوال از رئیس جمهور تصمیم نهایی را مشخص کند.

اظهارات علی لاریجانی درباره عدم  ارسال سخنان حسن روحانی به قوه قضاییه با اعتراضات نمایندگان مجلس روبرو شد. علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس گفت اگر در مسئله سوال از رئیس جمهور قانونی نقض شده باشد چه کسی باید آن را تشخیص دهد و گزارش آن چگونه به قوه قضاییه ارسال می‌شود؟

علی لاریجانی گفت این مسئله را در هیئت رئیسه مجلس بررسی می کنیم اگر استدلالی دارید ارائه بدهید اما نظر من هم این بود که عنوان کردم.

در سوی دیگر واکنش ها در فضای مجازی نیز ادامه دارد.

دیروز وقتی حسن روحانی رئیس جمهور حکومت اسلامی پشت تریبون رفت گفت امیدوارم بتوانم نکات مورد نظر رهبری را که در توضیحاتی در مورد جلسه امروز توضیح فرمودند دقیق قرائت کنم. روشن شد که چندان نمی‌توان انتظار بیان حقیقتی از او داشت او از بابت کم کاری های احتمالی دولت خود عذرخواهی نکرد و نه دست به افشاگری زد و همین امر باعث شد با انتقادات زیادی در میان کاربران فضای مجازی از هر دو جناح قرارگیرد.

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و از اصلاح طلبان در توییتر خود در پی سخنان حسن روحانی نوشت درست است که  کشور دچار بحران آب شده اما رئیس جمهور با هر مصیبتی بود موفق شد یک سطل حلبی پر از آب لوله‌کشی خنک وخالص و کاملا تمیز را با خود به مجلس بیاورد و آن را با جسارت و شهامت  بر سر همه امیدها و انتظاراتی که پیرامون حرف زدن شان بود بریزند.

گفتنی است که روزنامه کیهان ساعاتی قبل از حضور حسن روحانی در مجلس ضمن اشاره به سرنوشت بنی صدرنوشت  که حرکت حسن روحانی رئیس‌جمهور در مسیر افشاگری و مقابله به منزله خود کشی می باشد.

درباره سخنان حسن روحانی در مجلس در پاسخ به سوالات نمایندگان در مقاله روزنامه کیهان به مدیریت حسین شریعتمداری که نماینده  خامنه ای در روزنامه کیهان میباشد قبل از حضور حسن روحانی انتشار یافت.

کیهان ضمن یادآوری سرنوشت ابوالحسن بنی صدر هشدار داد که حرکت رئیس‌جمهور در مسیر افشاگری ها و مقابله به منزله خودکشی خواهد بود.