علیرغم ادامه حملات موشکی از غزه، اسرائیل برق رسانی به آنجا را از سر می گیرد

دولت اسرائیل تصمیم گرفت در یک اقدام حسن نیت، انتقال برق برای اهالی نوار غزه را از سربگیرد. برق رسانی به آن سرزمین از شش ماه پیش به درخواست محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی قطع شد. زیرا به دنبال شکست تلاش برای ایجاد آشتی بین حماس و فتح، محمود عباس گفت که از این پس حاضر نیست هزینه تامین برق را از بودجه خود بپردازد و حماس نیز فاقد توانی مالی برای پرداخت این پول به اسرائیل است.

در ماه های اخیر اهالی فلسطینی در غزه فقط بین دو تا سه ساعت در روز برق داشته اند که مقصر اصلی آن حکومت حماس در غزه است که همچنان به عملیات تروریستی ادامه می دهد و از فعالیت های تعرضی گروه های دیگر نیز جلوگیری نمی کند.

اسرائیل در حالی حاضر به ازسرگیری تامین برق شده که در هفته های گذشته، شمار راکت هایی که به سوی این کشور پرتاب می شود افزوده شده است.

اسرائیل در هفته های اخیر چند بار اعلام داشته که همه راکت هایی که اخیرا از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شده، توسط حکومت اسلامی ایران در اختیار گروه های ترور قرار گرفته است.

خانواده یک سرباز اسرائیلی که جسد او در اختیار حماس است، از اقدام حسن نیت دولت در تجدید برق رسانی به غزه شدیدا انتقاد کرد و گفت که لازم بود حماس به هر طریق ممکن زیر فشار قرار می گرفت تا جسد را بازگرداند و نه آن که به اقدام حسن نیت نسبت به سازمان های ترور دست بزند.