علی مطهری به مصباح یزدی: شورای نگهبان است که افراد صلح را رد صلاحیت می کند و مجلس فاسد می شود

 

آخوند مصباح یزدی گفته بود : «نباید اجازه دهیم افراد سودجو به مجلس شورای اسلامی راه یابند زیرا برخی نمایندگان به این امید وارد مجلس می‌شوند که با اعمال فشار به وزراء رشوه‌خواری کنند.» ولی اکنون علی مطهری در پاسخ او گوشزد می کند که شورای نگهبان افراد آزاده را به دلیل انتقاد، رد صلاحیت می‌کند
شورای نگهبان باید افرادی را که جرم قابل توجه مالی یا اخلاقی دارند رد صلاحیت کند نه این که کاندیدا‌هایی را که انتقادی به نظام دارند.
علی مطهری با انتشار متنی در کانال تلگرامی اش در واکنش صریح به سخنان اخیر آخوند مصباح یزدی نوشته است : اولاً این سخن، همه نمایندگان مجلس را زیر سؤال می‌برد. بهتر بود ایشان به فرض صحت کلامشان و اثبات اتهام وارده نام آن نمایندگان را ذکر می‌کردند تا ذمّه سایر نمایندگان بری می‌شد.
ثانیاً در میان نمایندگان به ندرت چنین کسانی پیدا می‌شوند و علت آن هم نوع رفتار شورای نگهبان است که افراد حرّ و آزاده و پاک‌دست و پاک‌دامن را به دلیل انتقاد از نظام به جرم ضدیت با ولایت فقیه رد صلاحیت و چنان افرادی را تأیید صلاحیت می‌کند.
بنابراین به فرض صحت ادعای آقای یزدی، برای رفع این نقیصه، شورای نگهبان باید روش خود را عوض کند و صرفاً افرادی را که جرم قابل توجه مالی یا اخلاقی دارند رد صلاحیت کند نه این که کاندیداهایی را هم که انتقادی به نظام دارند اما افراد سالم و صالحی هستند رد صلاحیت نماید.

یک دیدگاه

  1. سلام
    رژیم غربالی را درست کرده بنام شورای نگهبان البته ماهیت کار این غربال بر مردم پوشیده نیست، وسوراخ های این غربال چنان درست شده که افراد دارای فساد اخلاقی وفساد مالی از آن رد می شوند وارد مجلس می شوند، ودر مجلس که بنام خانه ملت معروف است گروهی دزد وفاسد جمع شده اند، آقای یزدی برود کثافت های مجلسیان را با عمامه اش پاک کند، برود ببیند نماینده دشت آزادگان ( قاسم ساعدی) ونمایندگان اهواز دارند از واقعه سیل چقدر دزدی کردند وبرای خودشان حرمسراها بنام صیغه راه انداختند، برود ببیند استاندار سابق هرمزگان چقدر دزدی کرده و چقدر به زنان تجاوز کرده، وحرمسرا در جاهای مختلف دارد.
    آقای مطهری الان دلش برای مجلس ومردم سوخته؟ اگه راست می گوید وجرأت دارد و دلش برای مال وناموس مردم می سوزد ،بیانیه بدهدکه مجلس فاسد است واستعفا دهد. ببینید کثافت مجلسیان بی داد میکند.
    ملت منتظر جنگ امریکا با رژیم هستند، ما نمی دانیم تعلل آقای پرزیدنت ترامپ برای چی است؟ آقای ترامپ حمله کن و مردم ایران را از اسارت این ملاها نجات بده.

Comments are closed.