عملیات ترور فلسطینی از غزه، در به آتش کشیدن کشتزارهای اسرائیل ادامه دارد

آتش سوزی های ناشی از بادبادک هایی که از غزه به سوی آسرائیل پرواز داده می شود و تولید آتش سوزی می کند، به یک مشکل بزرگ برای کشاورزان جنوب کشور مبدل شده و کارشناسان، آن را “ترور بادبادکی” می نامند.

در دو روز گذشته ده ها آتش سوزی در نواحی سبز جنوب اسرائیل که در فاصله کمی از نوار غزه قرار دارد روی داده که به طبیعت زیان سنگین وارد آورده و موجب خسارات مالی نیز برای کشاورزان اسرائیل شده است.

در ارزیابی ها آمده است که در دور روز گذشته حدود سه میلیون متر مربع از بیشه های طبیعی و کشتزارهای اسرائیل به خاکستر مبدل شده که دیدن آن دل هر انسانی را به درد می آورد.

فلسطینی ها که رهبران آن ها همیشه در جستجوی راه های تازه ای برای آسیب رساندن به اسرائیل هستند، در کنار آشوب هایی که در نوار مرزی با اسرائیل به راه می اندازند، بادبادک های بزرگ را به بطری آتشزا مجهز می سازند که با وزش باد در خاک اسرائیل سقوط می کند و باعث ایجاد آتش سوزی در انبارها و کشتزارها می شود.

روز گذشته (یکشنبه) آتش نشانان اسرائیلی در چندین نقطه به طور همزمان کوشیدند آتش را مهار کنند و هواپیماهای آتش نشانی در چندین پرواز مواد شیمیایی به روی آتش پراکنده ساختند.

ارتش اسرائیل می گوید که در روزهای اخیر دو پهپاد ویژه، به شکار بادبادک ها در هوا پرداختند و دست کم دویست بادبادک را خنثی کردند. ولی این شیوه هنوز نمی تواند جلوی سیل بادبادک بازی ترور فلسطینی را بگیرد و آتش سوزی ها به طور کامل متوقف شود.

آن چه اوضاع را وخیم تر می کند، این امر است که روز گذشته بادبادکی شکار شد که به جای مواد آتشزا، مواد انفجاری روی آن نصب شده بود که در صورت اصابت به زمین منفجر می گردید و ممکن بود موجب آسیب جانی و یا تلفات شود.

ارزیابی می شود که فلسطینی ها در غزه در صدد برآیند این شیوه تروریستی را تکمیل کرده و شمار بیشتری بادبادک های منفجر شونده به سوی اسرائیل بفرستند.

نخست وزیر اسرائیل اعلام داشت که همه کشاورزان اسرائیلی که مزارع آن ها به آتش کشیده شده، غرامت مالی دریافت خواهند کرد. نتانیاهو گفت که هزینه این غرامت ها از پول هایی تامین خواهد شد که باید به حکومت خودگردان فلسطینی بازپرداخت شود.

منظور پول هایی است که اسرائیل بابت مالیات گمرکی کالاهای وارداتی فلسطینی ها در بنادر خود دریافت کرده و باید در اختیار حکومت خودگردان بگذارد.

در همین حال، اقدام تروریست های فلسطینی در رخنه یابی به داخل اسرائیل ادامه دارد. شب گذشته (یکشنبه) چند فلسطینی با پاره کردن جدار سیمی مرزی، به داخل خاک اسرائیل رخنه کردند و یک کانتینر لوازم ساختمانی را به آتش کشیدند و به داخل غزه فرار کردند.

دو شب پیش نیز از داخل غزه چندین راکت و خمپاره به سوی خاک اسرائیل شلیک شد که آسیب جانی نرساند و زیان مالی نیز ناچیز بود. نیروی هوایی اسرائیل پانزده هدف نظامی حماس و دیگر سازمانهای ترور را در غزه بمباران کرد.

3 دیدگاه‌

  1. شوربختانه در این جهان ما ویران کردن بسیار کم هزینه تر از اباد کردن است/ و در خاور میانه که با کمبود اب دست به گریبان است هر برگ سبزش زینت بخش زندگیست و نابود کردن این زیبایی ها جنایت است.

  2. متأسفانه اسرائیل در مقابل حرکات بى شرمانه فلسطینیها آنچنان که باید عکس العمل نشان نمیدهد !!!!
    در مقابل هرنوع حمله باید حداقل ده حمله جواب داد
    نباید أعراب کثیف جرّأت کنند حتى گوشه چشمى به اسرائیل کنند .
    خیلى متأسفم

  3. این کارها نشانه نهایت کم فکری و بدبختی یک قوم است-فکرشون فقط برای خرابکاری کار میکنه یک فلسطینی در طول تاریخ دیدی برای بشریت کار موثری کرده باشه؟

Comments are closed.