فرزند ولیعهد بریتانیا در شرق اورشلیم گردش می کند ولی آن را “فلسطینی” می نامد

دیدار رسمی پرنس ویلیام فرزند ولیعهد بریتانیا از اسرائیل ادامه دارد. او امروز در شرق اورشلیم به گردش می پردازد. ولی دولت بریتانیا اعلام کرده که این گردش در بخشی است که به فلسطینیان تعلق دارد. با این اظهارات، دولت لندن تاکید می کند که شرق اورشلیم را بخشی از دولت آینده فلسطینی می داند.

شرق اورشلیم دارای چهار محله عمده است که یکی از آن ها محله یهودیان می باشد که از هنگام جنگ شش روزه بسیاری از خانه های آن بازسازی شده و همچنین صدها واحد مسکونی جدید در آن جا احداث گردیده است.

همچنین دیوار ندبه כותל המערבי که مقدس ترین مکان یهودی محسوب می شود در شرق اورشلیم قرار دارد. این دیوار بخشی از تپه معبد مقدس یهود است که در دوران باستان بیت المقدس یهود در آن جا برپا بود و اکنون مسجد الاقصی و مسجد عمر در آن جا قرار دارد.

در همان حال که نخستین دیدار رسمی فرزند ولیعهد بریتانیا از اسرائیل گامی در راه تحکیم مناسبات دو جانبه تلقی می شود، دولت لندن می کوشد که توازن کامل را بین اسرائیلیان و فلسطینی ها حفظ کند.

پرنس ویلیام روز گذشته (چهارشنبه) میهمان حکومت خودگردان فلسطینی در شهر رام الله بود و مورد استقبال سلطنتی قرار گرفت.

محمود عباس در این دیدار به او گفت که فلسطینی ها از صمیم قلب خواهان پیشبرد صلح هستند.

سفارت بریتانیا در اسرائیل نیز ضیافتی به افتخار شاهزاده ویلیام ترتیب داد که ۳۵۰ تن از شخصیت های سیاسی و اجتماعی اسرائیل به آن دعوت شده بودند. فرزند ولیعهد بریتانیا ضمن خوشامدگویی به میهمانان، از امید خود به پیشرد صلح سخن گفت.

وی پیشتر در یک مسابقه فوتبال بین نوجوانان اسرائیلی و عرب شرکت کرد و حتی یک گل زد.

شاهزاده ویلیام به امور تکنولوژی نیز توجه زیاد نشان می دهد. او در سفر به اردن، از نهادهای دانش بنیان آن کشور دیدن کرد و در اسرائیل نیز به دیدار چندین شرکت های – تِک رفت و از پیشرفت های علمی اسرائیل دچار شگفتی شد.

شاهزاده ویلیام از ساحل تل آویو نیز دیدن کرد و ده ها دختر جوان و مایو پوش اسرائیلی فرصتی یافتند که از او عکس بگیرند

2 دیدگاه‌

  1. گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری.
    این واقعا داستان امروز ما است.
    انگلیس از تاسیس یک کشور یهودی ناخرسند است و ایرانیها باید چهل سال تاوان این ناخرسندی را بدهند.

  2. هیچ مکانی به فلسطینیان بی چشم ورو تعلق نداشته وندارد،دولتهایی که ازفلسطین حمایت میکنند،البته بدروغ،یک هزاروم ملت باشرف اسرائیل کمک نکرده اند،اسرئیل بزرگ «ملت یهود»بیشترین سهم درخدمت رسانی به بشریت رادارا ست،دراختراعات وساخت دارو،وساخت وسائل پزشکی،ازاین روچشم بصیرندارند تا قدراینهمه خوبی را بفهمند پس،،درود بی پایان به دولت وملت بزرگ اسرائیل قدرتمند،وصلح طلب

Comments are closed.