حماس به جای آن که در راه رفاه مردم غزه بکوشد، “رزمایش جنگی” به راه میاندازد

گروه تروریستی حماس در غزه، همچنان به عملیات نمایشی–نظامی خود به عنوان یک جنگ تبلیغاتی ادامه می دهد و در این روزها مشغول اجرای فعالیت هایی است که آن را “رزمایش” می‌نامد تا خود را برای یک رشته تهاجمات جدید آماده سازد.

در جریان این تلاش، حماس چند مدل تانک از کارتون و چوب ساخته تا چریک های مسلح فلسطینی به عنوان “رزمایش” آن ها را مورد حمله قرار دهند.

این اقدام نمایشی در حالی به عمل می آید که وضع معیشتی مردمان غزه به وخیم ترین سطح خود رسیده و حماس که قادر به تامین معاش مردم نیست، می خواهد با این عملیات، آنان را سرگرم نگاه دارد.

شکاف بین حماس و تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری به شدت تیره شده، در حدی که محمود عباس اعلام کرده که از این پس حقوق ماهیانه ماموران امنیتی حماس در غزه را پرداخت نخواهد کرد.

حکومت خودگردان، حماس را متهم می سازد که هنگام دیدار رامی حمدالله نخست وزیر حکومت خودگردان از غزه، قصد کشتن او را داشته، ولی حماس متقابلا، خود حکومت فلسطینی را به توطئه برای قتل نخست وزیر خود متهم می سازد، ادعایی که از هرگونه منطق به دور است.

حکومت خودگردان، از چند ماه پیش نیز خرید گازوئیل برای تولید برق در غزه را متوقف ساخته و از آن هنگام، اهالی غزه بیشتر از سه ساعت در روز برق ندارند.

در این میان، حکومت حماس به مسطح کردن زمین های نزدیک مرز اسرائیل ادامه می دهد که هدف از آن برپایی صدها و شاید هزاران چادر برای افرادی است که قرار است در روزها و هفته های آینده در آن جا گرد آیند و به تظاهرات و راه پیمایی دست بزنند تا یک جنجال بین المللی به وجود آورند. این تظاهرات که قرار است کمتر از سه هفته دیگر به اوج برسد، با شعار “ما به وطن باز می گردیم” برگزار می شود.

مقامات اطلاعاتی احتمال می دهند که در چارچوب این تظاهرات، حماس به افراد خود دستور دهد با پاره کردن جدار مرزی، وارد خاک اسرائیل شوند تا سربازان اسرائیلی ناچار به تیراندازی گردند و شماری از تجاوزگران هلاک شوند و حماس بتواند به بهره برداری تبلیغاتی بپردازد.

منابع اطلاعاتی می گویند که حماس در ماه های اخیر، به علت آن که در جهان عرب کاملا منزوی شده، خود را بیش از پیش تحت فرمان حکومت ایران و حزب الله لبنان قرار داده و از آن ها دستور می گیرد.

 

3 دیدگاه‌

  1. رابطه ی بین حماس و تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری به شدت تیره شده، در حدی که محمود عباس اعلام کرده که از این پس حقوق ماهیانه ماموران امنیتی حماس در غزه را پرداخت نخواهد کرد.
    ببخشید قصد مچ گیری ندارم چون رایتینگ خودم هم ضعیف است قصدم این بوده است که بدانید سایت شما خوب طراحی شده و من هم زمان با قراعت شما ریدینگ خودم را هم تقویت می کتم.
    منمنون از تلاش خوب شما

  2. هیچ فرقی بین حماس و حکومت خودگردان فتح وجود ندارد. با یک بررس کوتاه توی کتاب های درسی فلسطینی ها متوجه عمق کینه آنها میشوید. من تعجب میکنم از دولت امریکا، تا چه زمانی می خواهد به مفت خور ها پول بدهند و کمک کنند.

Comments are closed.