قالیباف: زمینی که از شهرداری به نام همسرم ثبت کردم، یک واحد سیارکوچک فلزی موسوم به کانکس است، ولی ….

شهردار تهران اعلام کرد که باقر قالیباف در دوران ریاست شهرداری تهران، زمینی را به مساحت شش هزار متر مربع از املاک شهرداری را به نام خود کرده است. ولی قالیباف در دفاع از خود ادعا کرد که سخن از یک کانکس کوچک است که زمینی نیز در کنار خود دارد.

شهرداری تهران اعلام کرد که این زمین بزرگ، به نام همسر قالیباف و تیم او ثبت شده بود که اکنون شهرداری این زمین را از تصرف آن ها بیرون آورده است.

کوتاه مدتی  پس از آن‌که پیروز حناچی، شهردار تهران، ‌اعلام کرد دست‌کم شش هزار متر از املاک این نهاد از نزدیکان محمدباقر قالیباف،‌ شهردار سابق، پس گرفته شده، ناصر امانی، مشاور قالیباف اعلام کرد که ملک پس گرفته شده تنها “یک کانکس در فضای سبز” بود.

امانی در ادامه گفته است:   این ملک «فضای سبز محصوری بوده که در طول پروژه امام علی و صدر با احداث کانکس موقت جهت برگزاری جلسات، هماهنگی، سرکشی و کنترل این پروژه‌ها مورد استفاده مدیران شهرداری قرار می‌گرفت».

امانی افزود این ملک «مدت‌ها قبل بدون درخواست یا الزامی تحویل مدیریت فعلی شهر قرار گرفت».

مشاور شهردارپیشین تهران گفته است که وکیل قالیباف، علیه حناچی شکایتی   با عنوان «افترا و نشر اکاذیب» شکایتی تنظیم کرده و به زودی در دستگاه قضایی ثبت و پیگیری می‌کند.

این در حالی که حناچی پیشتر  گفته بود: «از تیم آقای قالیباف ملکی به مساحت حدود شش هزار متر مربع که در اختیار زهرا مشیر، همسر قالیباف و همچنین مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران، بوده نیز پس گرفته شده است.

اما امانی می گوید:  «هیچ ملکی در اختیار زهرا مشیر نبوده و صرفا املاکی با توافق شورای شهر پیشین “جهت امور زنان سرپرست خانوار”در اختیار مجموعه‌ای بوده که همسر قالیباف نیز از اعضای هیات امنای آن است».

یادآور می شود پیش از این اعلام شده بود که خیریه ای به نام “متوسلین امام رضا” که همسر قالیباف از اعضای هیات‌مدیره آن است املاکی از شهرداری را در اختیار دارد. از جمله و براساس فهرست‌های منتشر شده، این خیریه بیش از سه هزار متر زمین را در منطقه شش تهران در اختیار دارد.

حناچی  در زمینه املاک پس گرفته شده از مرتضی طلایی هم اشاره کرد او با عنوان نایب‌رییس شورای شهر تهران، «مدیریت امور شورایاری‌ها را برعهده داشت و املاکی از شهرداری در اختیار این امور یا مدیریت کارهای ۳۷۰ محله تهران بوده که به تدریج مدیریت جدید تحویل گرفته است».

نام طلایی همچنین در فهرست افراد دریافت‌کننده املاک شهرداری تهران مشهور به املاک نجومی وجود داشت.

حناچی در ادامه فاش ساخته  که این املاک به نام افراد سند خورده بود و شهرداری درباره آن نمی‌توانست اقدامی انجام دهد.

افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران، خبر داده بود که فهرست هزار و ۹۰۴ ملک واگذار شده شهرداری تهران آماده شد. او اشاره کرد از میان املاک شناسایی شده، ۸۰۳ ملک در اختیار معاونت اجتماعی شهرداری، ۱۱ ملک در حوزه ستادی شهرداری، ۱۵۳ ملک در اختیار نهادها و ۱۷۶ ملک در حال بهره‌برداری مذهبی بوده و وضعیت ۴۴۳ ملک نیز در حال بررسی قرار دارد و هنوز مشخص نشده است.