پمپئو:ضعف بایدن علت حمله پوتین به اوکراین است.آیت الله ها آنرا میدانند و اهداف شوم خود را پیش میبرندآمریکا به رهبری قوی نیاز دارد

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در دولت پرزیدنت ترامپ در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز نسبت به حمله روسیه به اوکراین و واکنش دولت بایدن انتقاد تندی را بیان داشته است.

پمپئو در گفتگوی خود درباره جنگ روسیه با اوکراین گفت: طی روزهای گذشته، ولادیمیر پوتین کاری را انجام داد که ماه‌ها همه می‌دانستیم که قرار است انجام دهد: او به اوکراین حمله کرد.

این تهاجم و حمله به هیچ وجه اجتناب ناپذیر نبود. ما در دولت ترامپ می‌دانستیم که هدف پوتین ایجاد تسلط و نفوذ روسیه بر همه کشورهای بلوک قدیمی شوروی، از جمله در اوکراین است. ما توانستیم با ایجاد یک مدل بازدارندگی نه فقط در رابطه با روسیه، بلکه با هر کسی که تهدید به آسیب رساندن یا تضعیف منافع ما(ایالات متحده) کند، از وقوع تهاجمی مانند آنچه امروز رخ داده جلوگیری کنیم.

ما از تکمیل خط لوله نورد استریم ۲ جلوگیری کردیم، گفتگوها در مورد معاهده استارت جدید را متوقف کردیم و با شرکای خود در ناتو برای افزایش هزینه های دفاعی و ارائه پاسخ بالقوه بیشتر به هر اقدام تجاوزکارانه روسیه اقدام کردیم.

ما می‌دانستیم که پوتین می‌خواهد در صورت داشتن فرصت، چه کاری انجام دهد، و اقدامات لازم را انجام دادیم تا اطمینان حاصل کنیم که او این شانس را نخواهد داشت.

اما اشتباه نکنید، پوتین به دنبال تلاش برای بازگرداندن اتحاد جماهیر شوروی است. ما نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

این ولادیمیر پوتین نیست که تغییر کرده است. این رهبری آمریکاست که تغییر کرده است…

دولت بایدن تهدید کرده است که آنچه را که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید، «بزرگ‌ترین تحریم‌ها، اگر نگوییم قوی‌ترین، اجرا می‌کند» اجرا خواهد کرد. اما پوتین از همان روز اول نشان داد که خیلی نگران تحریم های غرب نیست. همانطور که ولادمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پاسخ گفت: “ما به تحریم های شما نیاز نداریم… بعد از اینکه مرزی نخواهیم داشت و پس از آن که اقتصاد نداشتیم یا بخشی از کشور ما اشغال خواهد شد. دیگر چرا به آن تحریم ها نیاز داریم؟”

این تحریم‌ها و تهدید  مبنی بر اینکه شامل دسترسی روسیه به سیستم بانکی سوئیفت یا صنعت نفت و گاز آنها نمی‌شود، به عنوان یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین شکست خورد.

آنها شکست خوردند زیرا تحریم ها تنها ابزاری برای اجرای دیپلماسی مؤثر و ایجاد بازدارندگی هستند، با این حال دولت بایدن طوری عمل کرده که گویی به عنوان یک استراتژی ارتجاعی کافی است. خیر آنها تنها کافی نیستند؛ بازدارندگی باید چند وجهی باشد.

طرح نیروی نظامی، تسلط بر انرژی آمریکا، عزم متحدان، و گفتگو و انتظارات واضح و مختصر…

در دولت ترامپ، ما همه این عوامل را در استراتژی دیپلماسی و بازدارندگی خود گنجانده‌ایم، با این حال دولت بایدن به هر یک از آنها اجازه داده است تا به آرامی  و با پاسخ‌های بی‌معنا و مبهم به تجاوز روسیه که نه قدرت اجرایی برای آن  پیش‌بینی کرده‌اند و نه هزینه‌ای بر دشمنان ما تحمیل می کند، از بین بروند. این تحریم ها و اقدامات ما دیگر به زبانی که پوتین می‌فهمد یعنی قدرت صحبت نمی‌کنند.

دولت بایدن بدون گرفتن هیچ هزینه یا امتیازی به پوتین یک معاهده استارت دادند. به اراذل و اوباش روسی اجازه دادند تا خط لوله استعماری را هک کنند، قیمت گاز را بالا بردند و خطوطی را در پمپ ایجاد کرد که از دهه ۱۹۷۰ دیده نشده بود. و نکته دیگر اینکه دولت بایدن نورد استریم ۲ را به پوتین دادند و بازار گاز طبیعی ما را به روس ها واگذار کردند.

زمانی که روسیه بیشترین تعداد نیرو را در تاریخ معاصر در مرز اوکراین جمع کرد، جو بایدن گفت که اگر پوتین به این کشور حمله کند اشکالی ندارد، تا زمانی که این فقط یک “تهاجم جزئی” باشد…

و هنگامی که آنها حمله کردند، تلاش کردند تا آن را یک حمله نظامی جزیی بنامند…

تیم بایدن گردهمایی های بزرگ سران در اروپا را با حمله به دولت ترامپ و جشن گرفتن “بازگشت به حالت عادی” تلف کرد، همه اینها در حالی که در رهبری و آمادگی برای تجاوز روسیه به اوکراین ناکام ماندند. و هنگامی که پوتین تهدید به حمله را آغاز کرد، پاسخ اروپا یکسان نبود و رهبری آمریکا در هیچ کجا یافت نشد.

بایدن نسبت به پوتین ضعیف، بی‌ثبات و نامشخص عمل می کند. او نمی‌داند در مبارزه با روسیه چه چیزی در خطر است و نمی‌داند که دفاع از آمریکا و دور نگه داشتن ما از جنگ نیاز به قدرت دارد.

این درگیری پیامدهای مهمی و بزرگی برای مردم آمریکا خواهد داشت. قیمت انرژی به دلیل تأثیر  حمله نظامی بر بازارهای جهانی انرژی سر به فلک خواهد کشید.

افزایش هزینه انرژی به این معنی است که تورم تاریخی که در دولت بایدن شاهد آن بودیم، به افزایش خود ادامه خواهد داد. بی ثباتی در اروپا همچنین روابط اقتصادی ما را در داخل کشور تیره خواهد کرد، به این معنی که  فرصت های شغلی کمتری برای آمریکایی ها وجود دارد. و چگونه می‌توانیم از کنترل مرزهای جنوبی خود دفاع کنیم در حالی که اجازه می‌دهیم مرزهای مستقل یک ملت آزاد بدون مجازات نقض شود؟

زمانی که من یک فرمانده جوان تانک در ارتش بودم، در آلمان مستقر بودم و مأمور گشت زنی در پرده آهنین بودم تا برای تهاجم شوروی آماده باشیم. آمادگی و حضور نیروهای مسلح جمعی ناتو، همراه با دیپلماسی سخت رئیس جمهور رونالد ریگان، خطر حمله شوروی را مهار کرد و در نهایت اتحاد جماهیر شوروی را به زانو درآورد. حمله به اوکراین و هم کریمه در سال ۲۰۱۴ تحت نظارت دولت اوباما و هم اکنون  در دولت بایدن – باید زنگ خطری برای همه ما باشد.

زمانی که جهان باید قوی ترین و شفاف ترین حالت خود را نشان می داد، رهبر آمریکا با دشمنان ما ضعیف و نامشخص برخورد می کند. دشمنان ما به شکست دولت بایدن در اقدام قاطعانه در افغانستان، در مواجهه با تجاوز چین، و اکنون در پاسخ به تجاوز روسیه در اوکراین توجه کرده‌اند.

کیم جونگ اون، شی جین پینگ و آیت‌الله‌های ایران هر کدام این شکست‌های رهبری آمریکا را چراغ سبزی برای اجرای طرح‌های شوم خود برای برهم زدن صلح و ایجاد جنگ خواهند دید. این امر جهان را برای همه مردم، از جمله آمریکایی ها، بسیار ناامن می کند.

برای جلوگیری از چنین آینده ای، باید رهبری قوی ایالات متحده را با فوریت ایجاد کنیم.