مایک پمپئو : اگر حملات علیه اهداف آمریکایی متوقف نشود، ایالات متحده سفارت را خواهد بست و تمامی شبه نظامیان را از بین خواهد برد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در یک گفتگوی تلفنی بغداد را  تهدید به تصفیه فیزیکی رهبران گروههای شیعی عراق کرد و به صالح اطلاع داد.

نزدیکان برهم صالح رئیس جمهوری عراق نیز در این باره گفتند که وی یک نشست سری با رهبران فراکسیونهای سیاسی و احزاب شیعی با حضور فالح الفیاض رئیس هیئت حشد الشعبی برگزار کرد.

این منابع گفتند که صالح، تهدید جدی آمریکا که از طریق تماس تلفنی داغ با پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دریافت کرده است را منتقل کرده است.

صالح تهدیدات آمریکا را در چهار نکته مشخص کرد که عبارتند از:اول؛ اگر اهداف آمریکا یا اهداف وابسته به ائتلاف بین المللی مورد حمله مسلحانه قرار گیرند سفارت آمریکا در بغداد بسته خواهد شد.

در همین زمینه صالح به حاضرین گفت، تصمیم به بستن سفارت آماده و در انتظار امضا توسط ترامپ است و اگر این کار صورت گیرد بلافاصله عراق به عنوان کشوری متخاصم با آمریکا و منافع آن تلقی خواهد شد.

او همچنین گفت، در همبستگی با سفارت آمریکا ۱۲ سفارت خارجی دیگر در عراق نیز بسته خواهد شد که باعث انزوای کامل کشور خواهد شد.

دوم؛ تصفیه فیزیکی رهبران شیعی و فرماندهان جناح ها با همان شیوه ای که در آن قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس کشته شدند.

سوم؛ انجام حملات هوایی فشرده و دقیق علیه اماکن گروههای مسلح تا زمانی که برای حکومت آمریکا اطمینان حاصل شود که این گروهها از بین رفته و فرماندهان آنها کشته یا فرار کرده اند.

چهارم: خشکاندن اموال ثبت شده به نام سیاستمداران درگیر یا همدست با شبه نظامیان در هدف قرار دادن مواضع دیپلماتیک و امنیتی ایالات متحده و صدور احکام از سوی دادگستری بین المللی برای پیگیری آنها.