پمپئو خطاب به بایدن:توافق با رژیم تروریستی ایران اجازه فروش نفت به آنها می دهد در آمریکا نفت داریم از آن استفاده کن لعنتی

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در دولت پرزیدنت ترامپ با انتشار پیام توییتری بار دیگر نسبت به توافق احتمالی تیم بایدن و دیگر قدرت های غربی با رژیم اسلامی و لغو تحریم ها واکنش نشان داده و آن را خطر بزرگی برای ایالات متحده و جهان دانست.

پمپیو در پیام خود خطاب به جو بایدن نوشت:

لغو تحریم‌ها علیه رژیم تروریستی ایران جنگ و ترور بیشتری را به همراه خواهد داشت.  برنامه هسته ای ایران را متوقف نخواهد کرد و یک ایران ثروتمند به کشتار در سراسر جهان ادامه خواهد داد، حتی اینجا در خانه(آمریکا).

طرفین مذاکره کننده در وین اعلام کردند که تا حد زیادی به توافق نهایی نزدیک شده اند.

در همین حال سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز(شنبه)خبر داد که کشورش از آمریکا ضمانت خواسته است که تحریم‌ها بر سر اوکراین بر روابط مسکو با تهران ذیل توافق موسوم به برجام اثر منفی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای لاوروف که خود در کنار ولادیمیر پوتین از جمله اهداف تحریم‌های گسترده بر سر تهاجم به اوکراین بوده به خبرنگاران گفته است که روسیه خواهان ضمانت کتبی از آمریکا در این زمینه است.

او گفت: «ما ضمانت می‌خواهیم که این تحریم‌ها [ی اوکراین] به هیچ شکل بر مناسبات اقتصادی و تجاری ما [با ایران] که ذیل برجام قید شده است اثر نگذارد.»

مایک پمپئو همچنین در پیام دیگری خطاب به بایدن خامنه ای را مستبد خونخوار نامیده و نوشت که بایدن اجازه می دهد که جهان از یک مستبد خونخوار نفت بخرد.

توافقی که بایدن به همراه رهبران روسیه و اروپایی با خامنه ای کرده اند و به او اجازه فروش نفت می دهد به طرز باورنکردنی  احمقانه، غیر اخلاقی و خطرناک برای آمریکا، اسرائیل و جهان.

پمپیو در پایان خطاب به بایدن نوشت:ما نفت آمریکا را داریم. از آن استفاده کن لعنتی…