مایک پمپئو در جلسه شورای امنیت: موشکهای ایران خطری برای جهان است؛ ما در کنار مردم ایران می ایستیم

وزیر امور خارجه آمریکا گفت اسرائیل نیز در این زمینه نگران است و می گوید ایران این موشکها را به گروه های نیابتی خود در نزدیکی مرزهای ما و دیگر کشورهای عربی قرار داده است

مایک پمپئو که در جلسه روز چهارشنبه عصر شورای امنیت که به دلیل آزمایش های اخیر موشکی ایران تشکیل جلسه داده بودند حضور پیدا کرده و در سخنانی به آزمایشهای موشکی اخیر جمهوری اسلامی و اقدامات تروریستی و آشوب طلبانه رژیم ایران در منطقه خاورمیانه و جهان پرداخت.

مایک پمپئو در سخنان خود گفت  دو روز پیش مقام ارشد سپاه پاسداران گفت آزمایش موشکی داریم و رسما پایگاه های آمریکا در نزدیکی ایران را تهدید کرد.

موشک های ایران می‌تواند به آتن صوفیه بخارست و دیگر شهرهای عمده اروپا اصابت کند.

اگر فرماندهان نیروی هوافضای سپاه پاسداران درست می‌گویند دیگر پایتخت‌های اروپایی نیز در معرض خطر هستند.

در ژوئیه ۲۰۱۷ زمانی که آمریکا هنوز در توافق هسته ای  بود آمریکا فرانسه آلمان و بریتانیا اعتراض کردند به یک آزمایش دیگر ایران برای اینکه گفتند ایران یک بار دیگر این برنامه را نقض کرده است زیرا تکنولوژی در آن به کار رفته بود که در موشک های قاره پیما به کار می‌رود.

ما سند و مدرکی داریم که اخیراً در یمن ایران مشغول آموزش شبه نظامیان و فرستادن تجهیزات به حوثی ها میباشد و رژیم ایران اکنون کاملا با آنها در تماس است.

این اقدامات خطری است برای ریاض- ابوظبی- دوبی و تمامی افرادی که از هواپیماهای مسافربری در منطقه خاورمیانه استفاده می‌کنند.

مایک پمپئو در ادامه گفت ایران با موشک‌های خود شبه نظامیان عراقی را مجهز می‌کند.

ایران یک موشک میان برد را آزمایش کرد که می تواند چند کلاهک هسته ای  را حمل کند.

وی افزود اقدامات جامعه جهانی در زمینه مهار ایران بی نتیجه بوده است فعالیت‌های مخرب موشکی ایران بسیار غیرسازنده است و همه موافق این هستند که ایران قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده است.

مایک پمپئو در ادامه گفت من می خواهم از فرانسه آلمان بریتانیا تشکر کنم به خاطر اینکه نگرانی‌های خود را با دبیرخانه سازمان ملل در میان گذاشتند.

وی افزود از عربستان و امارات نیز تشکر می‌کنم که با ما همکاری می‌کنند تا اینکه راه حلی برای مهار ایران بیابیم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت اسرائیل نیز در این زمینه نگران است و می گوید ایران این موشکها را به گروه های نیابتی خود در نزدیکی مرزهای ما و دیگر کشورهای عربی قرار داده است و سوال این است که ما باید چه کار کنیم که با این فعالیت‌های مخرب ایران برخورد کنیم؟

اگر این کار را نکنیم افراد منطقه در خطر هستند ما اگر ایران را متوقف نکنیم آشوب در منطقه بیشتر خواهد شد.

اگر ما کاری نکنیم به همه گروه‌های تروریستی و خرابکار و رژیم ایران  پیام داده ایم که آنها هر کاری می توانند بکنند و دستشان را باز گذاشتیم.

ما به خوبی می دانیم که مسئولیت شورای امنیت حفظ صلح و ثبات بین المللی و جهانی است ما همه بسیار این امر را  جدی می‌گیریم.

این وظیفه و مسئولیت مهم بر عهده ماست.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت ما از شورای امنیت می خواهیم که تحریم و محدودیت موشکی را مجددا بر ایران اعمال کند و می گوییم که در سال ۲۰۲۰ شورای امنیت نباید تحریم صدور تسلیحات از ایران را رفع کند.

مایک پمپئو دلیل این درخواست خود را از شورای امنیت سازمان ملل  این چنین عنوان کرد که ایران اکنون به کشورهای افغانستان- لبنان- یمن- سومالی -سوریه و عراق کمک تسلیحاتی میکند تا در آن کشورها آشوب و جنگ ادامه یابد.

وی در ادامه گفت ایران شبه نظامیان شیعه در عراق را آموزش میدهد در یمن و سوریه آشوب به پا میکند  با برداشتن این تحریم تسلیحاتی دست ایران باز می شود.

ما باید در دریا و هر جای دیگر جلوی اقدامات تروریستی ایران را بگیریم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام گفت برخی تصمیم امریکا مبنی بر خروج از توافق برجام  زیر سوال بردند اما خروج ما از برجام بر اساس همین مطالبی که اینجا عنوان کردم بود. به خاطر همین ها از توافق خارج شدیم.

برخی کشورها گفتند که توافق یک فرصت تازه ای را به وجود خواهد آورد حتی رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت ما فرصتی را میبینم که اگر تحریم ها کم شود ایران توجه خود را به اقتصاد کشور جلب می کند و دست از اقدامات تحریک آمیز خود در جهان برمیدارد.

اما اکنون می بینیم  که توافق هسته ای بدون شک  جمهوری اسلامی را محافظت کرده و از پاسخ‌گویی به جهان نیز فرار میکند.

رژیم ایران به همان فعالیت های انقلابی و تروریستی و مخرب ۳۹ سال گذشته  ادامه می‌دهد با این اختلاف که اکنون پول بیشتری به لطف توافق هسته ای در اختیار دارد.

امروز من به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اینجا هستم و سخن میگویم برای ما متحدین آمریکا در درجه اول قرار دارند اما باید بگویم که ایالات متحده از کشورهای دیگر می خواهد که بنا به وظیفه خود عمل کنند و سعی کنند صلح و ثبات و نظم جهانی برقرار باشد.

مایک پمپئو بار دیگر بر حمایت از مردم ایران تاکید گذاشت و گفت این شامل حال رفتار رژیم ایران با مردم ایران نیز خواهد بود.

آنها بدانند که آمریکا در کنار مردم ایران خواهد ایستاد. در واقع مردم ایران ۴۰ چهل سال از اولین قربانیان این رژیم هستند.

مایک پمپئو در پایان سخنانش با اشاره به شروط آمریکا برای گفتگو و توافق جدید با رژیم ایران گفت باید بگویم که دولت ترامپ در ماه می ۱۲ مورد را نام برد که در آن زمینه ها می خواهد ایران تغییر رفتار بدهد اگر ایران یک تغییر اساسی را در خود صورت دهد آن وقت می‌تواند وارد اقتصاد جهانی شود اما لغو تحریمها  و کاهش فشار زمانی خواهد بود که بدانیم ایران به طور مستمر و اساسی تغییر رفتار داده است.

 

3 دیدگاه‌

  1. باید هرگونه فشار داخلی وخارجی برعلیه رژیم پلید ودزد صفت جمهوری اسلامی از همه جوانب امر بطور زیاد وکشنده تداوم یابد. تا ریشه این همه ظلم وستم واختلاس وچپاول کردن اموال مردم دربرخی بانکها وموسسات مالی واعتباری وتورم بالا وبی ارزش شدن پول خمینی دجال ساحره قرن برای همیشه با از بین رفتن آخوندیسم برطرف شود ومردم یک نفس راحت بکشند.

  2. خاک تمام برسر حکومت پلید ودزد وتروریسم پرور جمهوری اسلامی ایران بیاید که بجای رسیدگی به تمامی وضعیتهای ملت خودش سرگرم موشک ساختن برای ازبین بردن انسانهای بیگناه یهودی است. ننگ ونفرین بر چنین رژیم دغلکار ودجال که بنام اسلام سر نه تنها ملت ۸۵ میلیونی خودش کلاه گذاشته وفریب داده بلکه به انسانهای پاک سایر ملل نیزبا ایجاد نفاق ودشمنی وکینه و جنگ افروزی خیانت کرده است .

  3. آرزو دارم ریشه تروریسم و رادیکالیسم از دنیا برچیده شود. دنیا روی آرامش ببیند و ایرانیان وطن دوست دوباره بر ایران حاکم شوند. به آزادی به اسرائیل سفر کنم و از نزدیک با پیشرفت های این مردمان سخت کوش آشنا شوم.

Comments are closed.