مایک پمپئو دوباره رژیم ایران را یک حکومت سرکوبگر لقب داد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در چهار پیام کوتاه در حساب کاربری خود که در توییتر در ۲۰ و ۲۱ ژوئن منتشر کرده به مسائل مربوط به ایران پرداخته و آنها را در مرکز توجه خود قرار داده است.

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به بازداشت هزاران نفر و بیکاری جوانان و سیر افزایشی اعتراضات در ایران از به یغما بردن ثروت این کشور در جنگ های نیابتی  سخن گفته است.

وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر های با انتقاد از عملکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و موارد نقض حقوق بشر در ایران را برجسته کرده است.

آمریکا به تازگی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شده و از آن انتقاد کرده است که به جای اینکه نقض شدید حقوق بشر در کشورهایی مانند ایران را برجسته کند مدام علیه کشوری چون اسرائیل که تنها دموکراسی خاورمیانه است قطعنامه صادر می کند

.مایک پمپئو نموداری از سیر افزایش اعتراضات در ایران را از ژانویه ۲۰۱۸ که اوج اعتراضات ضد حکومتی بود تا آوریل ۲۰۱۸ منتشر و این سوال را مطرح کرده است که: این مسئله را چگونه می توان توضیح داد؟ وزیر امور خارجه آمریکا در توییتری دیگر به بازداشت  پنج هزار نفر در ایران طی اعتراضات دی ماه گذشته اشاره می کند و می افزاید:۳۰ زن به دلیل اعتراض به حجاب اجباری- صدها درویش -فعال محیط زیست- ۴۰۰ اهوازی و ۳۰ کشاورز اصفهانی توسط رژیم خونریز و جنایتکار ایران زندانی شده‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که مردم ایران در زمینه حقوق بشری سزاوار احترام به حقوق شان هستند. اعتراضات دی ماه ۹۶ که در ابتدا مشکلات معیشتی را هدف قرار داده بود به سرعت کلیت نظام را نشانه گرفت. در این اعتراضات که دست کم ۲۵ تن کشته و صدها  تن زخمی و حدود ۵ هزار نفر بازداشتی داشت که آخرین خبرها حاکی از آن است هنوز نیز برخی از دانشجویان که در این رابطه بازداشت شدند در زندان به سر می‌برند.

رژیم اسلامی از سر خشم سخنان وزیر امور خارجه آمریکا را به ریشخند می‌گیرد و به اصطلاح آسان از آن می گذرد. این در حالیست که آنچه وزیر امور خارجه آمریکا بیان داشته است حرف دل ملت ایران است که هر گاه آن را بر زبان بیاورند با گلوله و حبس و شکنجه پاسخ می گیرند.