مایک پمپئو می گوید:با اجرای تحریم ها میخواهیم به تهران بفهمانیم رفتار شیطانییش غیر قابل قبول و دارای هزینه بالایی برای آنها است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گفته است که: مایک پمپئو در جریان دیدارهای خود با وزیران امور خارجه بریتانیا- فرانسه- آلمان و دیگر کشورهای عضو ناتو در مورد ایران گفتگو کرده است.

به گفته این مقام آمریکایی در مورد ایران میان واشنگتن و قدرت‌های اروپایی محورهای مورد توافق بیشتر از اختلافات است.

مایک پمپئو روز ۱۹ تیرماه وارد بروکسل پایتخت بلژیک شد. جایی که وزیران و سران پیمان آتلانتیک شمالی ناتو برای گفتگو گردهم می‌آیند. آن طور که خبرگزاری رویترز گزارش داده وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در حاشیه دیدارها و مذاکرات با همتایان اروپایی خود در مورد افزایش فشارها بر ایران نیز گفتگو کند.

پیش از عزیمت به بروکسل وزیر امور خارجه آمریکا در امارات متحده عربی گفته بود که:کشورش در پی اجرای یک رشته تحریم‌هایی است که به رژیم ایران بفهماند که رفتارش شیطانی است و غیرقابل قبول و دارای هزینه واقعی بسیار زیادی برای آنهاست.

از زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد دولت  او از توافق اتمی صورت گرفته در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و ۵ کشور اروپایی خارج می‌شود فعالیت‌های مقام‌های امریکا در پیوند با تحریم‌ها علیه ایران افزایش یافته است.

قدرت های اروپایی طرف مذاکره با ایران در تلاش هستند برجام را حفظ کنند اما با در نظر گرفتن هشدارهای پی در پی ایالات متحده در مورد عواقب داد و ستد با ایران هنوز مشخص نیست اقدامات مشترک آنها و مقام‌های تهران  راه به جایی خواهد برد یا نه.

در جریان سفر وزیر امور خارجه آمریکا از امارات به بلژیک یک مقام وزارت خارجه که نامش فاش نشده به خبرنگاران همراه گفته است:علاوه بر دیدارهای مایک پمپئو و مقام های اماراتی هیئت عالی رتبه ای نیز با مقام های سعودی دیدار و گفتگو کرده است. هدف از این مذاکرات نیز یافتن راه های تازه برای جلوگیری از چرخش مالی جمهوری اسلامی ذکر شده  است.