مایک پمپئو می گوید که شخص قاسم سلیمانی باید بهای جنایات و فتنه گری های خود در منطقه را بپردازد

وزیر خارجه ایالات متحده در پیام جدید خود تهدید می کند که شخص قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران، به خاطر ارتکاب جنایات جنگی، مجازات خواهد شد. مایک پمپئو گفت که: باید خود سلیمانی نیز بهای این جنایات را بپردازد.

از دیدگاه اسرائیل و ایالات متحده، قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین جنایتکاران جنگی محسوب می شود. او همه عملیات سپاه پاسداران ایران را در کشورهای منطقه و به ویژه در سوریه، عراق و یمن فرماندهی می کند.

وزیر دفاع اسرائیل اویگدور لیبرمن در دیدار مشورتی با منشه امیر، از جمله درباره قاسم سلیمانی و موقعیت او در ایران پرسش کرد. منشه امیر در پاسخ گفت که: بنا به ارزیابی او، ملت ایران قاسم سلیمانی را یکی از منفورترین مهره ها در حکومت اسلامی می داند و او در میان مردم کوچکترین پایگاهی ندارد.

اکنون وزیر خارجه ایالات متحده در پیام خود می گوید که از این پس نه تنها رژیم ایران را باید متهم ساخت، بلکه از شخص قاسم سلیمانی نیز بهای این جنایات را مطالبه کرد.

پمپئو این سخنان خود را در حالی بیان داشته که به دیدار از چند کشور عربی به حوزه خلیج فارس آمده تا اعراب را دلگرم سازد که از پشتیبانی نظامی ایالات متحده برخوردار هستند. وزیر خارجه ایالات متحده در بخش دیگری از سخنان خود گفت که: آمریکا با تهدیدهای موشکی حکومت ایران قاطعانه برخورد خواهد کرد.

در جریان جنگ کنونی در یمن، حوثی ها تا کنون بیش از صد موشک به سوی عربستان پرتاب کردند که هیچ زیان عمده ای وارد نیاورده است. پمپئو در واکنش به ادامه این وضع گفت که: ایالات متحده می تواند از هم پیمانان خود در منطقه دفاع کند.