مایک پنس: ماهیت طرح صلح آینده آمریکا، به رفتار خود فلسطینی ها بستگی دارد

 

معاون ریاست جمهوری ایالات متحده، مایک پنس، در پایان دیدار سه روزه از اسرائیل و گفتگوهای مهمی که با سران این کشور به عمل آورد، گفت: «هرگونه اصلاح در طرح صلح پرزیدنت ترامپ که هنوز در دست تهیه می باشد، به رفتار خود فلسطینی ها بستگی دارد».

این هشدار در حالی بیان می شود که محمود عباس پرزیدنت ترامپ را “خانه خراب” نامیده و کاخ سفید تائید می کند که فلسطینی ها ارتباط و تماس با مقامات آمریکایی را متوقف ساخته اند.

مایک پنس که در اورشلیم با خبرگزاری رویترز سخن می گفت، فاش ساخت که اکنون مدت مدیدی است که دولت پرزیدنت ترامپ مشغول تهیه طرحی برای پیشبرد صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها می باشد.

رهبران فلسطینی در روزهای اخیر از این طرح آمریکایی ابراز نگرانی شدید کرده اند، ولی مقامات آمریکایی گفته اند که این طرح هنوز تکمیل نشده و وقتی فلسطینی ها جزئیات آن را ببینند، شگفت زده خواهند شد.

مایک پنس درباره تهیه این طرح فاش ساخته گفت: “آمریکا اکنون با شرکای منطقه ای خود مشغول تنظیم این طرح است”. آگاهان می گویند که احتمال دارد منظور او دولت های عربستان سعودی، مصر و اردن باشد که با ایالات متحده مناسبات بسیار دوستانه ای دارند.

معاون ریاست جمهوری ایالات متحده گفت که تائید پایتختی اورشلیم توسط پرزیدنت ترامپ و همچنین تهیه این طرح صلح، می تواند چشم انداز روشنی را برای پیشبرد صلح به وجود آورد. فلسطینی ها گفته اند که به عکس، این دو اقدام چشم انداز صلح را به کلی تاریک می سازد.

یک دیدگاه

Comments are closed.